شناسهٔ خبر: 27310900 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری رزمایش‌های مشترک مرزی بین ایران و عراق

فرمانده مرزبانی کشور در هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق گفت: برای ارتقاء همکاری‌ها، رزمایش‌های مشترک مرزی بین دو کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق (هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق) اظهار داشت: از اینکه میزبان برگزاری چنین نشست صمیمانه‌ای هستیم، بسیار خرسندم.
وی افزود: هر ساله، نشست‌های مشترک مرزی در کشور ایران و عراق برگزار می‌شود که در این نشست‌ها موضوعات مرزی از جمله ارتقاء امنیت، مقابله با تحرکات اشرار و گروهک‌های تروریستی، تبادل اطلاعات و تجربیات و... مطرح و در مورد آن‌ها گفت‌وگو می‌شود.
این مقام ارشد مرزبانی ناجا ادامه داد: بحمدالله روابط خوبی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق حاکم است و مشکل خاصی نداریم.
فرمانده مرزبانی کشور در پایان گفت: طی سال‌های اخیر و در راستای ارتقاء همکاری‌ها، رزمایش‌های مشترک به ویژه در آبراهه‌های اروند برگزار کرده‌ایم و این رویکردها ادامه دارد و تقویت تعاملات مرزی ایران و عراق به جد دنبال می‌شود.
 
فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با سردار اشتری دیدار کرد
سپهبد «حامد عبدالله ابراهیم الحسینی» فرمانده مرزبانی جمهوری عراق و هیات همراه امروز در تهران با سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
سردار اشتری در این دیدار گفت:: دشمن مردم و دولت عراق، دشمن دولت و مردم ایران است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند در این منطقه آرامش و امنیت حکم‌فرما شود.
سردار اشتری خاطرنشان کرد: امنیت خوبی در مرز‌های ایران و عراق حاکم است و تحرکات گروه‌های تروریستی در مرز مشترک ایران با دولت مرکزی عراق به حداقل رسیده است.
وی با بیان اینکه دولت و مردم عراق به رهبری مراجع شیعه توانستند بر داعش پیروز شوند، گفت: اگر اتحاد بین مردم و دولت عراق ادامه داشته باشد، این کشور می‌تواند بر دیگر مشکلات نیز فائق آید. پلیس ایران در کنار مردم و دولت عراق است و در حوزه مرزبانی آماده هرگونه همکاری هستیم. همچنین پلیس ایران آماده انتقال تجربیات خود به نیرو‌های انتظامی عراق است.
فرمانده ناجا در خصوص حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی هم گفت: مردم ایران مشتاقانه آماده فرارسیدن اربعین حسینی و زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) در کشور عراق هستند؛ از این رو لازم است با ایجاد هماهنگی بین پلیس ایران و عراق، امنیت زائران فراهم شود.
سردار اشتری بیان داشت: ایران آمادگی کامل برای بازگشایی مرز خسروی جهت تردد زائران اربعین حسینی را دارد؛ امیدواریم که دولت عراق نیز این آمادگی را داشته باشد.
سپهبد حامد عبدالله ابراهیم نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط خوب و عمیقی بین مردم ایران و عراق وجود دارد، گفت: مردم عراق بی‌صبرانه منتظر استقبال از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی هستند.
وی خاطرنشان کرد: کشور عراق از سال ۲۰۱۴ مبارزه با داعش را آغاز کرد و خوشبختانه با وحدت مردم و دولت توانستیم بر داعش پیروز شویم. تلاش ما این است که ضمن برقراری امنیت در منطقه، همواره در کنار دولت و مردم ایران باشیم.
فرمانده مرزبانی عراق تصریح کرد: ایران و عراق حدود یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که با هماهنگی به عمل آمده، خوشبختانه مشکلی در مرز‌ها وجود ندارد.
 

نظر شما