شناسهٔ خبر: 27303598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار اشتری:

تحرکات گروه‌های تروریستی در مرزهای ایران و عراق به حداقل رسیده‌است

فرمانده ناجا تاکید کرد: مرزهای مشترک ایران و عراق امن است و تحرکات گروه‌های تروریستی در این نقاط به حداقل رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در دیدار با سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی فرمانده مرزبانی کشور عراق با بیان اینکه امروز کشور دوست و برادر عراق اهتمام دارد تا امنیت را در مرزها گسترش داده و حراست کند، گفت: پلیس جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه همکاری در زمینه استقرار ظرفیت در مرز برای کمک به عراق را دارد. امروز دشمن مردم ایران و دولت ایران با دشمن مردم و دولت عراق و نیروهای مسلح یکی هستند مسلما اسرائیل و آمریکا نمی‌خواهند در این منطقه امنیت و آرامش باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم توطئه کشورهای استعمارگر را در این منطقه خنثی کرده و ما نیز این آمادگی را داریم که این ارتباطات را افزایش دهیم و مشکلات را از سر راه برداریم تا‌ آینده خوبی از لحاظ امنیتی در مرزها داشته باشیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: مرزهای مشترک ایران و عراق امن است و تحرکات گروه‌های تروریستی در این نقاط به حداقل رسیده است.

اشتری با بیان اینکه مردم و دولت ایران با مردم و دولت عراق ارتباط قلبی و صمیمی دارند گفت: علاقه مردم ایران به واسطه عتبات عالیات از قرن‌ها پیش وجود داشته و همیشه در دوره‌های مختلف و در قرن‌های گذشته مردم مشتاق زیارت امام حسین (ع) و دیگر امامان مدفون در کشور عراق بوده‌اند. مردم عراق هم مشتاق زیارت امام رضا (ع) و مشهد مقدس هستند و ریشه ارتباطی بین مردم ایران و عراق یک ریشه اعتقادی و دینی است.

وی ادامه داد: در دوران اخیر بعد از سقوط صدام ناملایماتی برای مردم کشور عراق پیش آمد به ویژه داعش در عراق قدرت گرفت اما ایران در کنار مردم و دولت عراق حضور داشت و این توطئه بزرگ که از طریق آمریکا بر کشور عراق تحمیل شده بود بحمدالله با رهبری مرجعیت، مردم و دولت عراق خنثی شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر داخل کشور عراق گروه‌‌های سیاسی، نظامی و مردم این کشور اتحاد را حس کنند بر تمام مشکلات فائق خواهند آمد. ما هم در کنار مردم عراق و نیروهای مسلح هستیم و به ویژه در مرزبانی آمادگی هرگونه همکاری در خصوص تبادل تجهیزات و آموزش‌های لازم را به نیروهای مرزبانی شما داریم. شما هم تجربیات خوبی دارید و ما نیز از تجربیات شما استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به ایام اربعین گفت:‌ در آستانه سفر اربعین هستیم و زائران ایرانی مشتاق زیارت ائمه اطهار در عراق هستند و باید هماهنگی خوبی با نیروهای مسلح عراق داشته باشیم تا هم ضوابط و مقررات کشور عراق رعایت شود و هم تردد زائران با امنیت بالا تسهیل شود.

سردار اشتری در خصوص بازگشایی مرز خسروی خاطرنشان کرد: از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز وجود دارد و اگر از طرف دولت و مرزبانی عراق نیز این آمادگی و امنیت در مرز خسروی برقرار باشد می‌توانیم از این مرز هم استفاده کنیم. انشاءالله که بتوانیم با هماهنگی‌های لازم امنیت خوبی را همانند سنوات گذشته برای سفر اربعین داشته باشیم و زائران با خیال راحت سفر کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این دیدار پایه و اساس خوبی برای ارتباطات بیشتر با مرزبانی کشور عراق باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما