شناسهٔ خبر: 2727944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها؛

از شوک خونین تا برآورده شدن آرزوی مرتضی احمدی

اسکلتی که دانشمندان را شوکه کرد

یک اسکلت دایناسور که جزو نمونه‌های بسیار کامل با ۸۵ درصد اجزای اسکلتی کشف شده است، باعث تعجب و حیرت پژوهشگران علم دیرینه‌شناسی شده است.

اسکلتی که دانشمندان را شوکه کرد

یک اسکلت دایناسور از دسته استگوزاروس برای نمایش در موزه تاریخ طبیعی لندن به روی صحنه آمده است. گفتنی است، این دایناسور 150 میلیون ساله است و جز نمونه‌های کامل به لحاظ وجود اکثر قسمت‌های استخوانی در بدن خود است. بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان با استفاده ازاشعه X-rayed استخوان‌های این دایناسور را اسکن کرده و از آن یک مدل کامپیوتری مرجع تولید کرده‌اند.
آن‌ها در نظر دارند با استفاده از این مدل شبیه سازی شده به محاسبه وزن دایناسور، عادات، نوع حرکت، شیوه غذا خوردن و حتی چگونگی حمله و دفاع از خود جانور بپردازند. تکمیل بودن نسخه استخوانی این دایناسور باعث بهت و حیرت کار‌شناسان شده است و به آن‌ها اجازه داده است که یک دایناسور شبیه سازی شده بسیار دقیق طراحی کنند. این دایناسور در منطقه وایومینگ ایالات متحده کشف شده است که به طور یقین منطقه‌ای بوده که در آنجا زندگی می‌کرده است.

کشف یک میلیون مومیایی جدید

باستان شناسان در آخرین اکتشاف خود به یک منبع عظیم از اجساد مومیایی شده دست یافتند. یک تیم از باستان شناسان، قبرستانی تاریخی را در مصر کشف کردند که بیش از یک میلیون مومیایی در آن وجود دارد.

کشف یک میلیون مومیایی جدید

بسیاری از این مومیایی ها که در میان آن ها مومیایی کودکان نیز دیده می شود، به زمانی باز می گردد که امپراتوری روم شرقی بر مصر حکومت کرده است. گفتنی است این امپراتوری بین قرون 7 تا 1 پیش از میلاد مسیح بر مصر حکمرانی می کرد. محققان اعلام کرده اند که با توجه به اکتشافات آن ها در این قبرستان، احتمالا مردم فقیر در اینجا مدفون شده اند. البته این سایت باستان شناسی که فگ الگاموس نام دارد نزدیک به 30 سال قبل کشف شده است اما قبرستان در داخل این سایت باستان شناسی به تازگی کشف شده است. در این سایت سال قبل هم مومیایی یک دختر بچه 18 ماهه یافته شد که در هر دستش دو النگو بود. مومیایی هایی که در سایت فگ الگاموس یافته شدند بر خلاف مومیایی شاهان و خانواده آنها فقط تعداد کمی وسیله به همراه داشتند و بدون تابوت دفن شده بودند و همچنین اعضای داخلی بدن آنها هم کاملا از بدن خارج نشده بود.

آرزوی مرتضی احمدی برآورده شد

با توجه به ایام تعطیلات آخر ماه صفر برخی روزنامه‌های کشور زیر چاپ نرفتند و تنها روزنامه ورزشی که امروز منتشر شده ایران ورزشی است و تیتر یک خود را به درگذشت قدیمی ترین هوادار فوتبال و تیم پرسپولیس یعنی مرحوم مرتضی احمدی هنرمند فقید کشورمان اختصاص داده است، تیتری که خودش زمانی گفته بود آرزو دارد پس از مرگ روزنامه ها بزنند: «عمو مرتضی رفت»

یک میمون همنوع خود را از مرگ حتمی نجات داد

یک میمون در هند همچون امدادگری ماهر همنوع خود را از مرگ حتمی نجات داد.تصاویر این اتفاق نادر از یک ایستگاه قطار در شمال هند تهیه شده است، مسافرانی که در این ایستگاه منتظر رسیدن قطار بودند، ناگهان متوجه سقوط میمونی می‌شوند که بر اثر راه رفتن بر روی سیم برق، دچار برق‌گرفتگی شده است.در حالی که همه او را مرده می‌پندارند، یکی از همنوعانش همچون امدادگری ماهر به نجاتش می‎شتابد. این میمون در مقابل چشمان مسافران در حدود بیست دقیقه با گاز گرفتن و تکان دادن دوست خود، برای احیای او تلاش می‌کند و به دنبال نتیجه ندادن این تلاش‌ها، میمون ناجی از سر ناامیدی دوستش را به داخل جوی آب می‌اندازد که ظاهرا آب سرد مفید واقع شده و قربانی جان تازه‌ای می‌گیرد.

عکس قدیمی ترین اسکناس جهان

هرچند استفاده از پول کاغذی در چین در اواسط قرن پانزدهم میلادی ممنوع شد، اما قدیمی ترین اسکناس به جا مانده مربوط به سال ۱۳۸۰ و در چین است. قدیمی ترین شواهد مربوط به استفاده از پول کاغذی به سال 800 میلادی در چین بازمی گردد.

اعتراض پارچه ای افغان ها

برخی مردم ولایت دایکندی افغانستان به نشانه اعتراض از عملکردهای دولت مبنی بر عدم ساخت پُل و جاده، دست به افتتاح یک پل پارچه‎ای زدند.این پل بر روی رودخانه هجدی که در قسمت شمالی شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی واقع است و پنج منطقه را به مرکز این ولایت متصل می‎کند، توسط فعالان مدنی افتتاح شد.

اعتراض پارچه ای افغان ها

مردم ولایت دایکندی در حرکت نمادین خود با افتتاح این پل که از پارچه و ریسمان ساخته شده، کم کاری‎ها و بی‎توجهی‎های دولت مرکزی را به تصویر کشیدند. این در حالی است که چندی پیش والی ولایت دایکندی اعلام کرد: ولایت دایکندی با وجود آنکه از امنیت خوبی برخوردار است، اما تاکنون دولت مرکزی یک متر جاده این ولایت را آسفالت نکرده است.

واکنش عجیب مردم به مرگ یک ابولایی

شوک خونین کریسمس در استرالیا

انتشار خبر قتل‌عام هشت کودک استرالیایی در فاصله کوتاه تا آغاز سال نوی میلادی، جشن سالانه مردم این کشور را به تراژدی دردناکی تبدیل کرد. شوک این خبر زمانی هولناک‌تر شد که مادر کودکان کشته شده به عنوان تنها مظنون پرونده و عامل این جنایت خونین شناخته شد و مورد بازجویی قرار گرفت.به گزارش پلیس کوئینزلند، در این جنایت هشت کودک، هفت تن از آنها فرزندان قاتل و یکی از آنها فرزند برادرش بوده، با ضربات چاقو قتل‌عام شده بودند و زن 37 ساله با جراحات اندک در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. چاقوی به‌کار گرفته در این جنایت در صحنه پیدا شد اما انگیزه این قتل علامت سؤال بزرگی پیش‌روی پلیس قرار داد. ابهام این پرونده پس از بهبودی نسبی زن 37 ساله و گفت‌وگو با ساکنان محلی اندکی از پرونده پاک شد و زن زخمی و در واقع مادر و عمه قربانیان به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت. طبق آخرین اطلاعات پلیس استرالیا هفت فرزند، کودک و نوجوان کشته شده این زن حاصل چهار ازدواج ناموفق مظنون بوده‌اند. به گفته یکی از همسران سابق این زن او از چند هفته پیش تصمیمش برای گرفتن حضانت پسرش از زن سابقش را اعلام کرده بود و با وجود مخالفت‌های مادر و مظنون پرونده روند قانونی در حال انجام بود. پلیس که هنوز تأثیر مواد یا الکل را در شکل‌گیری جنون این زن تأیید نکرده مدعی است احتمال قتل‌عام کودکان به نشانه اعتراض به جدا شدن آنها باشد.