شناسهٔ خبر: 2708417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

خشم اوباما از لغو اکران «مصاحبه»+تصویر از فیلم

باراک اوباما از لغو اکران فیلم جنجالی «مصاحبه» ساخته شرکت سونی پیکچرز انتقاد کرد. این فیلم، فیلمی کمدی درباره «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، است. در همین حال، مدیر سونی پیکچرز گفت: رئیس جمهور اوباما، رسانه ها و مردم در این زمینه دچار اشتباه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، باراک اوباما در سخنانی  از «سونی پیکچرز» به علت لغو برنامه پخش فیلم کمدی درباره «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی، انتقاد کرد. اوباما تاکید کرد، برخی گزینه ها را برای واکنش به این اقدامِ کره شمالی، در نظر دارد.

 

فیلم  مصاحبه که فیلمی  داستانی کمدی و تخیلی درباره ترور «کیم جونگ اون» رهبر  کره شمالی است  ، قرار بود از  ۲۵ دسامبر و روز کریسمس در هزاران سالن سینما در آمریکا و کشورهای مختلف به نمایش در آید.

 

دانلود

 

همچنین شبکه تلویزیونی «الجزیره انگلیسی» گزارش داد، هیلاری من لورت، استاد علوم سیاسی دانشگاه واشنگتن و از مقامات سابق کاخ سفید و وزارت امورخارجه آمریکا گفت: کاخ سفید به شدت به اقدام شرکت سونی در عقب نشینی از پخش فیلم مصاحبه واکنش نشان داده است. در حالی که مقامات امریکا مدعی اند تحریم های آمریکا، کره شمالی را مهار کرده است ، اما این ماجرا نشان می دهد تهدید پیونگ یانگ بسیار جدی است.

وی افزود: آمریکا باید بداند که دنیا دیگر همانند گذشته نیست و جهان از دنیای تک قطبی در حال تغییر به دنیای چندقطبی است. کشورهای کوچکی مانند کره شمالی نیز می توانند تهدیدی جدی برای قدرتمندترین و ثروتمندترین کشور جهان باشند.

این کارشناس امریکایی با بیان اینکه شاهد تغییر موضع آمریکا درباره کوبا نیز هستیم، گفت: باراک اوباما به این جمع بندی رسید که تحریم ها در پنجاه سال گذشته علیه کوبا نتیجه ای نداشته است.

 

واکنش مدیر سونی پیکچرز به انتقاد اوباما

در همین حال، در پی انتقاد رئیس جمهور آمریکا از اقدام شرکت «سونی پیکچرز» به لغو اکرانِ فیلم جنجالی «مصاحبه»، مدیر عامل این شرکت واکنش نشان داد.
به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه «سی ان ان» گزارش داد، مایکل لینتون گفت: لغو اکران فیلم اشتباه نبود.

وی در این باره گفت: من اشتباه نکردم؛ من معتقدم در واقع رئیس جمهور، رسانه ها و مردم درباره آنچه واقعا اتفاق افتاده، دچار اشتباه شده اند. ما مالکِ سالن های سینما نیستیم؛ ما درباره اکران شدن یا نشدن فیلم در سالن های سینما تصمیم نمی گیریم. اگر به ترتیب بازگو کنم، ما با بدترین حمله سایبری در تاریخ آمریکا رو به رو شدیم و سه و نیم هفته تحت فشار و مشکلات بی اندازه شدید قرار گرفتیم و همزمان، تلاش کردیم کارمان را ادامه دهیم و فیلم را به نمایش عمومی بگذاریم. وقتی زمان بحرانی فرا رسید و تهدیدهای متعدد مبنی بر حمله تروریستی علیه جانِ افرادی که برای تماشایِ این فیلم به سینما می روند، در مدت زمان بسیار کوتاه به دست ما رسید، اعلام کردیم که فیلم اکران نخواهد شد. در آن برهه، ما هیچ راه جایگزین دیگری به جز لغو آغاز پخش فیلم در تاریخ 25 دسامبر(4 دی) نداشتیم؛ با این حال، کاملا مشتاقیم که مردم آمریکا این فیلم را تماشا کنند.

دانلود


فیلم مصاحبه، درباره کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ساخته شده است.

 


 

نظر شما