شناسهٔ خبر: 2703084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

کاخ سفید: حمله سایبری به شرکت سونی اقدام علیه «امنیت ملی» آمریکا است

صاحب‌خبر - گروه جهان :کاخ سفید اعلام کرد، حمله هکرها به سرورهای شرکت «سونی پیکچرز» یک اقدام جدی علیه امنیت ملی آمریکا تلقی شده و تهدید کرد واشنگتن به این حمله سایبری پاسخی مناسب خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت سونی پیکچرز اخیرا تصمیم گرفت به دنبال مناقشات به وجود آمده و تهدید کره‌شمالی علیه یک فیلم ساخت این شرکت تحت عنوان «مصاحبه» اکران این فیلم را متوقف کند. فیلم «مصاحبه» داستانی درباره توطئه خیالی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی دارد. این رسوایی به بار آمده در هالیوود خطر ایجاد یک بحران ژئوپولوتیکی را به وجود آورده است.
پس از آنکه مشخص شد داستان این فیلم درباره ترور رهبر کره‌شمالی بوده و دریک صحنه از این فیلم قتل وی به نمایش در می‌آید یک حمله سایبری جدی علیه سرورهای شرکت سونی پیکچرز انجام گرفت که عده‌ای آن را به کره‌شمالی نسبت داده‌اند.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از تایید گزارش‌ها درباره اینکه کره‌شمالی حمله سایبری علیه سونی پیکچرز را ترتیب داده، خودداری کرد. در این حمله سایبری هکرها تهدید کرده بودند که درصورت اکران این فیلم حمله‌ای به سبک حمله 11 سپتامبر 2001 علیه سینماهای نمایش دهنده انجام خواهد داد.

نظر شما