شناسهٔ خبر: 2694191 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاخ سفید: حمله سایبری به شرکت سونی اقدام علیه "امنیت ملی" آمریکا است

کاخ سفید اعلام کرد، حمله هکرها به سرورهای شرکت "سونی پیکچرز" یک اقدام جدی علیه امنیت ملی آمریکا تلقی شده و تهدید کرد واشنگتن به این حمله سایبری پاسخی مناسب خواهد داد.

صاحب‌خبر -

کاخ سفید اعلام کرد، حمله هکرها به سرورهای شرکت "سونی پیکچرز" یک اقدام جدی علیه امنیت ملی آمریکا تلقی شده و تهدید کرد واشنگتن به این حمله سایبری پاسخی مناسب خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت سونی پیکچرز اخیرا تصمیم گرفت به دنبال مناقشات به وجود آمده و تهدید کره‌شمالی علیه یک فیلم ساخت این شرکت تحت عنوان "مصاحبه" اکران این فیلم را متوقف کند. فیلم "مصاحبه" داستانی درباره توطئه خیالی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای ترور "کیم جونگ اون" رهبر کره‌شمالی دارد. این رسوایی به بار آمده در هالیوود خطر ایجاد یک بحران ژئوپولوتیکی را به وجود آورده است.

پس از آنکه مشخص شد داستان این فیلم درباره ترور رهبر کره‌شمالی بوده و دریک صحنه از این فیلم قتل وی به نمایش در می‌آید یک حمله سایبری جدی علیه سرورهای شرکت سونی پیکچرز انجام گرفت که عده‌ای آن را به کره‌شمالی نسبت داده‌اند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از تایید گزارش‌ها درباره اینکه کره‌شمالی حمله سایبری علیه سونی پیکچرز را ترتیب داده، خودداری کرد. در این حمله سایبری هکرها تهدید کرده بودند که درصورت اکران این فیلم حمله‌ای به سبک حمله 11 سپتامبر 2001 علیه سینماهای نمایش دهنده انجام خواهد داد.

با این حال سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری که اتهام انجام این حمله را به یکی از دشمنان آمریکا نسبت می‌دهد، گفت: باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا این حمله سایبری را یک مساله "امنیت ملی" جدی تلقی می‌کند. این حمله سایبری که در جریان آن هکرها به انبوهی از اسناد داخلی شرکت سونی پیکچرز دست پیدا کردند، توسط یک عامل پیچیده انجام شده است.

وی به خبرنگاران گفت: در این حمله سایبری فعالیتی خرابکارانه با نیت شرورانه انجام گرفته و دولت آمریکا اعتقاد دارد این اقدام شایسته پاسخی درخور از سوی آمریکا است.

یک منبع خبری در شرکت سونی پیکچرز به خبرگزاری فرانسه گفت: اگرچه این به عهده مقامات آمریکا است که آنچه که رخ داده را بررسی کنند اما این شرکت اعتقاد دارد پیونگ‌یانگ در پشت این حمله قرار داشته است.

هنوز مشخص نیست که آمریکا در صورتی که مشخص شود پیونگ یانگ عامل این حمله سایبری علیه سونی بوده است به چه اقداماتی خواهد زد. با این حال کارشناسان می‌گویند کره شمالی در حال آزمودن آمریکا بوده و بررسی می‌کند که آسیب پذیری‌های آمریکا در حوزه سایبری در کجا قرار دارد و این لزوم پاسخی قدرتمند به این حمله را نشان می‌دهد.

بروس بنت، یک تحلیلگر دفاعی در شرکت رند گفت: پاسخ ضعیف به این حمله سایبری تنها باعث جسارت بیشتر کره‌شمالی شده و حملاتی جدی‌تر را در پی خواهد داشت حتی اگر ثابت نشود که کره‌شمالی عامل این حمله بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما