شناسهٔ خبر: 2700927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

خبر

جنگ امریکا و کره شمالی در فضای سایبر

صاحب‌خبر -




 کاخ سفید اعلام کرد، حمله هکرها به سرورهای شرکت «سونی پیکچرز» یک اقدام جدی علیه امنیت ملی امریکا تلقی شده و تهدید کرد واشنگتن به این حمله سایبری پاسخی مناسب خواهد داد.
به گزارش ایرنا، خبر پخش فیلم مربوط به «ترور رهبر کره شمالی» که ماه گذشته در رسانه‌ها منتشر شد، حملات گسترده هکری به این شرکت را به دنبال داشت. به دنبال حملات هکرها، شرکت سونی پیکچرز اعلام کرد اکران فیلم سینمایی مربوط به رهبر کره شمالی با عنوان «مصاحبه» را لغو کرده و فعلاً برنامه‌ای برای اکران آن ندارد. این فیلم، داستانی کمدی و تخیلی درباره ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی است که قرار بود از بیست و پنجم دسامبر ماه جاری و روز کریسمس در هزاران سالن سینما در امریکا و کشورهای مختلف به نمایش درآید. منابع خبری کره شمالی روز جمعه از انصراف «سونی پیکچرز» شرکت تولیدکننده این فیلم خبر دادند و به نقل از مسئولان این شرکت اعلام کردند: «فیلم کمدی 44 میلیون دلاری «مصاحبه» اکران نمی‌شود و این شرکت فعلاً برنامه‌ای برای پخش این فیلم نیز ندارد.»به این ترتیب با عقب‌نشینی مسئولان شرکت یادشده، پخش این فیلم در آینده نیز بعید به نظر می‌رسد. شرکت
سونی پیکچرز با بیان اینکه بسیاری از سالن‌های نمایش زنجیره‌ای، برنامه نمایش این فیلم در هفته آینده را متوقف کرده‌اند، پخش این فیلم را در دیگر سالن‌ها نیز لغو کرد. پس از این اتفاق، امریکا اعلام کرد که حملات گسترده سایبری به شرکت سونی پیکچرز از سوی هکرهای کره شمالی صورت گرفته و حتی یکی از مقامات این کشور گفته بود که واشنگتن رسماً اعلام می‌کند دولت کره شمالی در پشت این حمله سایبری بوده است.کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که بالاترین نهاد نظامی این کشور است، با انتشار بیانیه‌ای در خبرگزاری دولتی این کشور، ادعاها درخصوص اقدام «پیونگ یانگ» برای حمله سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز را رد کرد این کمیسیون همچنین با دروغ خواندن شایعات مطرح شده در گزارش‌های رسانه‌ای درخصوص حمله سایبری کره شمالی، شرکت مذکور را به خاطر تولید این فیلم که به جریحه‌دار شدن احساسات مردم این کشور منجر شده است، بشدت مورد انتقاد قرار داد.

نظر شما