شناسهٔ خبر: 2698785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واشنگتن رسما کره شمالی را مسئول حملات سایبری علیه «سونی پیکچرز» خواند

پلیس فدرال آمریکا رسما اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد پیونگ یانگ در پشت حملات سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پلیس فدرال آمریکا رسما اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد پیونگ یانگ در پشت حملات سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز بوده است.

براساس این گزارش، این بررسیها همچنین نشان می‌دهد که چین نیز با این حملات در ارتباط بوده است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که پس از آنکه سایت شرکت سونی پیکچرز توسط هکرهای اینترنتی مورد حمله قرار گرفت و علاوه بر به سرقت رفتن اسناد، فایل فیلم‌های نمایش داده نشده هم بر روی سایت‌های دانلود قرار گرفت، مقامات آمریکایی از احتمال اقدام تلافی‌جویانه بر علیه حامی این حمله خبر دادند.

شرکت آمریکایی «سونی پیکچرز» قصد داشت از روز 25 دسامبر و همزمان با تعطیلات کریسمس، فیلم «مصاحبه» را در سینماهای این کشور اکران کند؛ در این فیلم جنجال‌برانگیز و حساسیت‌زا، داستانی تخیلی از توطئه ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی به تصویر کشیده شده بود.

هکرهای ناشناس اما به سایت «سونی پیکچرز» حمله کردند و پیامی تهدیدآمیز منتشر کردند که می‌گفت در مکان‌های نمایش این فیلم، سرنوشتی تلخ برای آنهایی که می‌خواهند با ترور تفریح کنند، رقم زده خواهد شد.

پس از انتشار متن این پیام در رسانه‌ها، «سونی پیکچرز» و صاحب سینماهای زنجیره‌ای «کارمایک» از نمایش فیلم در ایام کریسمس کنار کشیدند  و حتی سونی پیکچرز گفت که به رغم خرج شدن 44 میلیون دلار در این پروژه سینمایی، هیچ‌گاه آن را به نمایش عمومی نخواهد گذاشت.

مقامات دولتی و شخص باراک اوباما توصیه کردند که روند عادی نمایش فیلم ادامه پیدا کند اما شرکت پخش‌کننده باز هم بر تصمیم خود اصرار ورزید. «جان مک‌کین»، سناتور جمهوری‌خواه هم اعلام کرد که لغو نمایش این فیلم «موضع هکرها را تقویت خواهد کرد.»

انتهای پیام/م

نظر شما