شناسهٔ خبر: 26875081 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نادری:

آمار بالای مجروحین و تخریب منازل روستایی در زلزله امروز ثلاث‌ باباجانی /زلزله امروز فوتی نداشته است

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی از آمار بالای زخمی ها و تخریب خانه های روستایی در زلزله امروز منطقه ثلاث باباجانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

شهاب نادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص زلزله ای  که ساعتی پیش در کرمانشاه رخ داد، گفت: شدت زلزله 5/9 دهم ریشتر بوده و مرکز آن شهرستان ثلاث باباجانی گزارش شده است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اثر این زمین لرزه نسبتاً شدید، در اکثر روستاهای اطراف تخریب صورت گرفته و طبق اطلاعاتی که از یکی از بیمارستان ها دارم، زلزله زخمی های زیادی هم داشته است، اما به حمد الله تا به حال فوتی نداشته ایم.

وی با اشاره به این که زلزله امروز سومین زلزله نسبتاً شدیدی است که در یک هفته جاری در این منطقه رخ می دهد، اظهار داشت: بر اثر رانش کوه ها برخی  از جاده ها و محورهای اصلی مسدود شده اند و در حال حاضر راه ارتباطی این روستاها قطع است.

25 مصدوم تا این لحظه

ظهر امروز زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، شهرستان «تازه آباد» در استان کرمانشاه  را به لرزه درآورد، این زلزله در ساعت 14.37 و در 8 کیلومتری زمین رخ داد.

دقایقی بعد از وقوع این زمین لرزه رئیس اورژانس کشور گفت: تمام نیروهای اورژانس به حالت آماده باش درآمده اند.

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌‌های آذربایجان غربی نیز حس شده است. دو پس زلزله دیگر با قدرت 3.3 و 3.4 ریشتر هم این منطقه را به لرزه درآورد.

به گفته استاندار کرمانشاه، این زلزله تاکنون 25 مصدوم سرپایی داشته، اما تلفات جانی نداشته است.

بازوند گفت: به برخی خانه های روستایی خسارت هایی وارد شده است.تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و همه نیروهای اورژانس در منطقه آماده باش هستند.هنوز گزارشی در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

همچنین فرماندار ثلاث باباجانی در گفت و گو با خبرگزاری ها  از مصدوم شدن تعدادی از ساکنین این شهرستان و تخریب برخی از منازل خبر داد و ابراز داشت : به علت عدم آنتن دهی، تاکنون موفق به برقراری ارتباط با روستاهای این شهرستان و اطلاع از وضعیت آنها نشده‌ایم.  

 در پی این زلزله معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام 10 تیم ارزیاب به نقاط مختلف برای بررسی خسارات احتمالی زلزله 5.9 ریشتر ظهر امروز خبر داده است.

گفتنی است تا شعاع 40 کیلومتری مرکز این زمین لرزه حدود 40 هزار نفر در 318 روستا زندگی می کنند./

پایان پیام

نظر شما