شناسهٔ خبر: 26873421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخریب 54 خانه در زمین‌لرزه 5.9 ریشتری کرمانشاه

«تازه‌آباد» 53 بار دیگر لرزید/ افزایش مصدومان به 156 نفر/ نیروهای بسیج به کمک مردم شتافتند

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه آباد» در استان کرمانشاه را به لرزه درآورد، این زلزله تاکنون 53 پس‌لرزه نیز داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 14:37 در 8 کیلومتری سطح زمین رخ داد. 

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌‌های آذربایجان غربی، همدان، لرستان و ایلام نیز حس شده است 

معاون امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: تعداد مجروحان به 156 نفر رسیده است که از این تعداد 105نفر در تازه‌آباد و بقیه در روستا‌های هم‌جوار مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: تیم‌های امداد و نجات نیز به 5 تیم افزایش یافته است. تاکنون 54 خانه تخریب شده اند و برق 16 روستا قطع شده بود که تا این لحظه برق 8 روستا وصل شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه ادامه داد: 5 تیم واکنش سریع و سگ‌های جست‌وجوگر زنده‌یاب در منطقه حضور یافته‌اند.

شفیعی با بیان اینکه این زلزله تاکنون کشته‌ای نداشته است، افزود: تعدادی از مجروحان به مراکز درمانی شهرهای کرمانشاه و جوانرود انتقال داده شده‌اند.

سردار بهمن ریحانی نیز در گفت‌گو با فارس گفت: تعدادی از نیروهای بسیج و سپاه با تجهیزات لازم برای انجام هرگونه اقدام لازم از جمله امدادرسانی، تامین امنیت و... به منطقه اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه در این باره افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله نیروهای بسیج برای کمک‌رسانی و سامان‌دهی اوضاع وارد منطقه شدند. 

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه زمین‌لرزه تلفاتی نداشته است؛ 

این مقام مسؤول هم چنین از اعزام یک فروند بالگرد، 5 تیم امداد و نجات، 5 تیم واکنش سریع و آمادگی سوله‌های این سازمان به منظور امدادرسانی خبر داد.

بر اساس اطلاعاتی که مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرده، پس از زمین‌لرزه اصلی با قدرت 5.9 ریشتر، تا ساعت 20:54 دقیقه بعد از ظهر امروز، این استان 53 پس لرزه داشته است.

 

لازم به ذکراست، زمین‌لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.به گزارش فارس، به برخی منازل مسکونی تازه آباد و ثلاث باباجانی خسارت‌های وارده شده است. هنوز گزارشی در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

زلزله آبان‌ماه به 10 شهرستان و یک‌هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

انتهای پیام/ح

فیلم/ جزئیات زلزله 5.9 ریشتری در کرمانشاه/ 25 مصدوم تا این لحظه
مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جزئیات زلزله 5.9 ریشتری امروز کرمانشاه را تشریح کرد.

نظر شما