شناسهٔ خبر: 26839667 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری دهمین جلسه رسیدگی به پرونده ثامن الحجج

جنجال نام ۲ مجری صدا و سیما در پرونده وام های میلیاردی

پرونده ثامن الحجج با ارزش ریالی ۱۲ هزار میلیارد تومان از جمله پرونده های دستگاه قضاست که به تازگی با مطرح شدن نام دو مجری مشهور صدا و سیما در آن در صدر اخبار جراید کشور قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری شبستان، پرونده ثامن الحجج با ارزش ریالی بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان از جمله پرونده های مطرح در دستگاه قضاست که تاکنون برای سه متهم آن کیفرخواست صادر شده است. موسس موسسه اعتباری ثامن‌الحجج متهم اصلی این پرونده و متهم ردیف دوم آن نیز همسر موسس موسسه است. متهم ردیف سوم نیز از بدو تشکیل پرونده مزبور متواری بوده و کیفرخواست وی به صورت غیابی صادر شده و محاکمه نیز به صورت غیابی انجام می‌شود.

 

بر اساس اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه‌قضائیه، موسسه ثامن‌الحجج حدود یک میلیون و 267 هزار حساب سپرده داشت که قریب به اتفاق آنها به کمک دستگاه قضا و دستگاه های مربوطه تسویه شده و در حال حاضر حدود 5 هزار سپرده باقی مانده است.

 

بنابراین گزارش در میان آخرین اخبار تخلفات پرونده ثامن الحجج نام دو مجری مشهور صدا و سیما نیز به چشم می خورد که بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها "م.م" از مؤسسه ثامن‌الحجج یک وام ۲ میلیارد‌ و ۹۰۰ میلیون‌تومانی دریافت کرده که تنها ۸۰۰ میلیون تومان آن را بازگردانده است که البته این رقم بخشی از هدیه دریافتی ۵۸۰ میلیون تومانی است که در صورت کسر این دو رقم  به عدد ۲۲۰ میلیون تومان می‌رسیم که در واقع از جیب «م.م» خرج شده و در مقابل ۲ میلیارد‌ و ۷۸۰ میلیون تومان را در حساب خود نگه داشته است. ثامن‌الحجج به مجری معروف دیگر تلویزیون «ا.ع» هم بی‌توجه نبوده و به حساب او هم سه میلیارد تومان در قالب هزینه تبلیغات واریز کرده است.



رسیدگی به پرونده متهمان موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج بر عهده شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی باقری است و دهمین جلسه رسیگی به این پرونده امروز ۳۰ تیر ماه برگزار می شود.

نظر شما