شناسهٔ خبر: 26803149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار مسکن نیازمندان در استان فارس امضا شد

R41382/P1377/S6,61/CT12

رئیس کمیته امداد کشور در سفر به استان فارس با استانداری فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند براساس این تفاهم‌نامه کمیته‌امداد با همکاری استانداری فارس علاوه بر ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی، ۲ هزار مسکن برای مددجویان این استان تامین می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روایط عمومی کمیته امداد استان فارس، رئیس کمیته امداد کشور در سفر به استان فارس با استانداری فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند براساس این تفاهم‌نامه کمیته‌امداد با همکاری استانداری فارس علاوه بر ایجاد 20 هزار فرصت شغلی، 2 هزار مسکن برای مددجویان این استان تامین می‌کند.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، با اعلام اینکه 90 درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد در سال گذشته جذب شد، اظهار داشت: قطعاً تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از دادن یارانه‌ به آن‌ها مؤثرتر است.

وی با اشاره به اینکه سهم کمیته امداد از برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی مددجویان مشخص‌شده است، افزود: از این محل پرداخت صد فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ 25 میلیون تومان به مددجویان پیش‌بینی‌شده است.

 فتاح با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 50 درصد از 1.5 میلیارد دلار به بانک‌‌های عامل تزریق‌شده است، گفت: متاسفانه تاکنون چهار بانک عامل اقدام به پرداخت این تسهیلات نکرده‌اند این در حالی است که قیمت دلار دولتی از سه هزار و 800 تومان به چهار هزار و 200 میلیارد تومان افزایش‌یافته و قیمت ارز در بازار دولتی قابل‌توجه است.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه رئیس‌جمهوری نیز از این وضعیت رضایت ندارند خواستار همکاری استانداری‌ها برای حل مشکل بلوکه شدن سهم مددجویان کمیته امداد در بانک‌ها شد.

وی هدف از امضا تفاهم‌نامه همکاری با استانداری فارس را کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان اعلام کرد و افزود: با کمک استانداری فارس زمینه اشتغال 20 هزار مددجوی کمیته امداد از طریق طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در یک بازه زمانی دوساله فراهم خواهد شد.

فتاح با اشاره به اینکه استانداری متعهد می‌شود میزان سپرده صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را افزایش و تقویت کند افزود: همچنین طبق این تفاهم‌نامه، با همکاری کمیته امداد و استانداری فارس 2 هزار خانه برای مددجویان این نهاد طی دو ساله آینده ساخته یا خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما