شناسهٔ خبر: 26687521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خشم ملکه الیزابت از وقت نشناسی ترامپ

دونالد ترامپ که در سفر به انگلیس با اظهار نظرش درباره نخست وزیر آتی انگلیس و زیر سوال بردن اقدامات ترزا می، به نوعی به نخست وزیر این کشور توهین کرد، هنگام دیدار با ملکه الیزابت نیز با تاخیر ده دقیقه ای خود باعث خشم ملکه شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / ترامپ پس از دیدار با ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس در دفتر خارج از شهر او واقع در چکرز با بالگرد راهی کاخ ویندزور می‌شود. اما رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که او با 10 دقیقه تاخیر در محل قرار حاضر شد و ملکه 92 ساله انگلیس را منتظر گذاشت

تصاویر منتشرشده در رسانه‌های انگلیسی نشان می‌دهد که ملکه الیزابت دوم در انتظار ملاقات با دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا در کاخ سلطنتی ویندزور به نشان اعتراض به ساعت خود نگاه و از تأخیر به وجود آمده ابراز ناخرسندی کرده است.

ترامپ سیزدهمین رئیس‌ جمهوری آمریکا است که ملکه انگلیس با او دیدار کرده است. از آنجا که سفر ترامپ در سطح رسمی برگزار نمی‌شود، ملاقات با خاندان سلطنتی به خواست ترامپ صورت گرفته است.
به گفته رسانه‌های انگلیسی ، کل زمان اقامت ترامپ در کاخ ویندزور زیر یک ساعت طول کشید که در جریان آن طرفین 17 دقیقه را به‌صرف چای اختصاص دادند. اما از نکات ظریف موردتوجه خبرنگاران نگرفتن دست ترامپ از سوی ملکه الیزابت است. ترامپ عموماً در دیدار با رهبران زن، دست آن‌ها را هنگام قدم زدن می‌گیرد؛ اما این مساله که مشخص نیست با انکار ملکه الیزابت و یا عدم تمایل ترامپ صورت گرفت، در رسانه‌های انگلیسی خبرساز شده است.
ترامپ شامگاه جمعه پس از دیدار با ملکه الیزابت برای عزیمت به اسکاتلند راهی فرودگاه شد. براساس برنامه اعلام‌شده او قرار است ایام تعطیلات پایان هفته را در زمین‌های گلفش در منطقه آیرشایر سپری کند.
پلیس اسکاتلند از ساعاتی قبل، تدابیر ویژه‌ای برای تأمین امنیت رئیس ‌جمهوری آمریکا تدارک دیده است. هم‌زمان شمار زیادی از مخالفان ترامپ با دست گرفتن شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی در گلاسکو به استقبال ترامپ رفته‌اند./ ایرنا

نظر شما