شناسهٔ خبر: 26685467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

دیدار ترامپ با ملکه الیزابت با طعم 10 دقیقه انتظار

صاحب‌خبر -
خرداد:تصاویر منتشرشده در رسانه‌های انگلیسی نشان می‌دهد که ملکه الیزابت دوم در انتظار ملاقات با دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا در کاخ سلطنتی ویندزور به نشان اعتراض به ساعت خود نگاه و از تأخیر به وجود آمده ابراز ناخرسندی کرده است.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، ترامپ پس از دیدار با ترزا می نخست‌ وزیر انگلیس در دفتر خارج از شهر او واقع در چکرز با بالگرد راهی کاخ ویندزور می‌شود. اما رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که او با 10 دقیقه تاخیر در محل قرار حاضر شد و ملکه 92 ساله انگلیس را منتظر گذاشت. 
ترامپ سیزدهمین رئیس‌ جمهوری آمریکا است که ملکه انگلیس با او دیدار کرده است. از آنجا که سفر ترامپ در سطح رسمی برگزار نمی‌شود، ملاقات با خاندان سلطنتی به خواست ترامپ صورت گرفته است.
به گفته رسانه‌های انگلیسی ، کل زمان اقامت ترامپ در کاخ ویندزور زیر یک ساعت طول کشید که در جریان آن طرفین 17 دقیقه را به‌صرف چای اختصاص دادند. اما از نکات ظریف موردتوجه خبرنگاران نگرفتن دست ترامپ از سوی ملکه الیزابت است. ترامپ عموماً در دیدار با رهبران زن، دست آن‌ها را هنگام قدم زدن می‌گیرد؛ اما این مساله که مشخص نیست با انکار ملکه الیزابت و یا عدم تمایل ترامپ صورت گرفت، در رسانه‌های انگلیسی خبرساز شده است.
ترامپ شامگاه جمعه پس از دیدار با ملکه الیزابت برای عزیمت به اسکاتلند راهی فرودگاه شد. براساس برنامه اعلام‌شده او قرار است ایام تعطیلات پایان هفته را در زمین‌های گلفش در منطقه آیرشایر سپری کند.
پلیس اسکاتلند از ساعاتی قبل، تدابیر ویژه‌ای برای تأمین امنیت رئیس ‌جمهوری آمریکا تدارک دیده است. هم‌زمان شمار زیادی از مخالفان ترامپ با دست گرفتن شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی در گلاسکو به استقبال ترامپ رفته‌اند.
رئیس ‌جمهوری آمریکا بعدازظهر پنجشنبه پس از شرکت در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، وارد لندن شد. این سفر که با مخالفت گسترده مردم انگلیس و در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، سبب شد تا ترامپ از بیم رویارویی با معترضان، در خارج از لندن با مقام‌های انگلیسی دیدار کند. 
وی صبح امروز با نخست‌ وزیر انگلیس دیدار کرد و در پایان دو طرف در یک نشست خبری بر رابطه ویژه میان دو کشور تأکید کردند.
هم‌زمان هزاران تن از مخالفان ترامپ در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده و با سردادن شعارهای اعتراضی تأکید داشتند که خواهان رابطه ویژه با آمریکا نیستند.
آن‌ها همچنین فریاد می‌زدند 'ترزا می دست ترامپ را رها کن'، 'انگلیس را تحقیر نکن'. شرکت‌کنندگان در بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی ضد ترامپ که از مقابل ساختمان بی.بی.سی آغاز و به سمت میدان مشهور ترافلگار پایان یافت سیاست‌های کاخ سفید را عامل ترویج خشونت و درگیری و ترامپ را نماد تنفر، فقر و ورشکستی خواندند.
ترامپ روز یکشنبه انگلیس را به مقصد فنلاند برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ترک می کند.

نظر شما