شناسهٔ خبر: 26630589 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

گفتگوی 18:30/

نسل جدید کارتخوان های عرضه سوخت

کارت خوان های جدید در جایگاههای سوخت با هدف کاهش هزینه و وقت هموطنان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با حضور در برنامه 18:30 گفت: نسل جدید کارتخوان‌های سوخت امروز رونمایی شد و امیدواریم تا پایان سال 98 کلیه جایگاه های سوخت به این کارت خوان های جدید که می توانند همزمان به پرداخت هزینه سوخت مجهز شود.
 
رونمایی از کارت خوان های جدید در جایگاههای سوخت 
موسوی‌خواه درباره چگونگی استفاده از کارت خوان های جدید در جایگاه های سوخت گفت: نسل جدید کارتخوان‌های عرضه سوخت با هدف استفاده از کارت سوخت خودروها، تسهیل در پرداخت هزینه از سوی مشتریان و کاهش هزینه‌های دولت رونمایی شد.
 
وی افزود این سیستم برای دولت هیچ هزینه ای ندارد و بیش از 20 میلیارد تومان نیز از هزینه های دولت خواهد کاست.
موسوی خواه افزود: هموطنان در صورت بروز هر نوع مشکلی در پرداخت و هرگونه مشکل در جایگاه های سوخت می توانند بصورت 24 ساعته با شماره  09627 تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارتخوان‌های جدید قابلیت پرداخت آنی هزینه سوخت از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب بدون دخالت نیروی انسانی را دارند، همچنین از طریق تلفن‌های همراه نیز می‌توان در لحظه اقدام به پرداخت برخط (آنلاین) هزینه سوخت کرد.
 
او در مورد حافظه دستگاه های جدید گفت: امنیت این سیستم بسیار بالاست و فاصله زمانی پرداخت هزینه سوخت جایگاه با شرکت ملی نفت را کاهش می دهد.
 
موسوی خواه افزود در گذشته هر چند ساعت یکبار هزینه سوخت مصرف در پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت به حساب شرکت ملی نفتی واریز می شد در حالی که این سامانه بصورت مستقیم به حساب بانکی شرکت متصل است.

با بهره‌برداری از نسل جدید کارت‌خوان‌های عرضه سوخت، همه نازل‌ها در سراسر کشور به سامانه دریافت کارت سوخت و پرداخت وجه به صورت هم‌زمان مجهز می‌شود تا شهروندان با استفاده از کارت‌های بانکی یا از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند.
 
 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه نگهداری و تعمیر کارت خوان های جدید برای جایگاه داران هزینه ای نخواهد داشت، گفت: تمام هزینه ها با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.
 
وی به اهمیت بیشتر کارت سوخت خودروها اشاره کرد و گفت: چنانچه شخصی کارت سوخت خودرو را گم کرده است تقاضای المثنی کند و اگر رمز کارت را فراموش کرده است سعی می کنیم در جایگاه امکان بازخوانی رمز کار سوخت برای صاحب کارت مهیا شود.
 
بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت میهمان تلفنی برنامه با انتقاد به این سیستم جدید گفت: در حال حاضر در جایگاه ها ترافیک نداریم و بکارگیری سیستم جدید مستلزم آموزش به مردم نیز می شود که این خود زمانبر است و باعث اتلاف وقت می شود.
 
  کلیه جایگاه ها تا پایان سال 98 مجهز به کارتخوان ج
او با اشاره به اینکه در زمان راه اندازی سیستم قدیم هم قرار بر این بوده که هزینه ای برای جایگاه نداشته باشد، گفت: در ابتدای راه اندازی  سیستم قدیم هم همین مطلب گفته شد ولی در حال حاضر یکی از هزینه های کلان جایگاه ها همین سیستم قدیمی است.

حاج محمدرضا استفاده از کارت های سوخت متعدد در صورت تک نرخی بودن قیمت سوخت را بی معنا خواند.
 

نظر شما