شناسهٔ خبر: 26546829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح های در حال اجرای بویراحمد و دنا به ارزش 2 هزار میلیارد تومان+فیلم

خبرگزاری صداوسیما

طرح‌های عمرانی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا با ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد؛ نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در ۲ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در بویراحمد و دنا در حال اجرامجلس شورای اسلامی در همایشی که به مناسبت روز دهیاری در یاسوج برگزار شد با اشاره به کاهش مشکلات استان به خصوص در زمینه راه، آب و گازرسانی گفت:تعیین تکلیف بیش از 35کیلومتر راه روستایی در سرود جنوبی وشمالی، گازرسانی به بیش از 70درصد روستاهای بویراحمد و دنا، قرار گرفتن پتروشیمی بویراحمد در لیست چهار پتروشیمی دارای اولویت وزارت نفت، درحال مطالعه قرار گرفتن فاز 1و2میدان گازی مختار یاسوج که خود زمینه حداقل یکصد میلیون دلار سرمایه گذاری با اشتغال بالا در این استان رافراهم میکند از مهمترین خدمات نظام طی سالهای اخیر در استان است.
غلام محمد زرعی با اشاره به روز دهیار افزود: دهیاران باید مطالبه گر باشند و مطالبه به حق روستا و مردم خود را به گوش مسئولان برسانند تا زمینه پیشرفت در روستا فراهم شود.
وی از پیگیری تعیین تکلیف استخدام دهیاران در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود:نمایندگان مجلس به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور هستند وبا اخلالگران اقتصادی برخورد جدی می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان نیز در این همایش با اشاره به اینکه دهیاران باید باتقوا باشند و از تبعیض خود داری کنند گفت:اگر حقوق شهروندی و تقوا رعایت شود رحمت الهی ایجاد می شود.
آیت الله ملک حسینی افزود:دهیاران باید حامی مردم باشند همچنین با شوراها ومسئولان تعامل داشته باشند و  تا جایی که شرایط فراهم باشد به خواسته های مردم پاسخ دهند.
وی اضافه کرد:تعامل باروستاهای همجوار، ایجاد ارتباط خوب بامردم، ارتباط مطلوب با بخشدار و فرماندار نیز باید مدنظر دهیاران قرار گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد هم با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان نبض مدیریت روستاها جایگاه مهمی دارند گفت:2میلیارد تومان اعتبار روستایی برای تامین آب شرب روستاهای فاقد آب شرب اختصاص داده شد.
کناری به استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در روستا ها برای حل مشکلات مردم تاکید کرد و افزود:دهیاران برای پیگیری مطالبه به حق عمرانی در روستاها از هیچ تلاشی نباید دریغ کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت:دهیاران باید به برخی حساسیت ها در روستاها شناخت پیداکنند وبا تعامل آنها را پاسخ دهند.
کناری افزود:توجه به اشتغال، مهاجرت معکوس، معیشت، مبارزه بازمین خواری در روستاها، تعیین نماینده حقوقی برای بررسی طرح ها در روستاها، نظارت بیشتر بخشداران بر دهیاران، شناسایی انشعاب های غیر مجاز از مهمترین اقدامات اجرایی در حوزه ی دهیاری وفرمانداری است.
14تیر به نام روز دهیاری وشهرداری نامگذاری شده است.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2374044" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2170512/2374044?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما