شناسهٔ خبر: 2651911 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فشار کنگره به اوباما برای امضای لایحه تشدید تحریم‌های روسیه

نمایندگان کنگره آمریکا با اعمال فشار به کاخ‌سفید از رئیس‌جمهور این کشور خواسته‌اند تا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه مسکو را امضا کند و مجوز ارائه کمک‌های کشنده به اوکراین را صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها روز دوشنبه (دیروز) به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعمال فشار آوردند که تا لایحه‌ تحریم‌های جدید علیه روسیه را به امضا درآورد و مجوز ارائه تسلیحات و دیگر کمک‌ها به اوکراین را صادر کند.

این در حالی است که روز گذشته یک مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز در خصوص امضای قانون مربوط به تحریم‌ها مضاعف علیه روسیه تصمیم نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لایحه افزایش تحریم‌ها علیه روسیه روز شنبه در کنگره آمریکا به تصویب درآمد و طبق آن واشنگتن می‌تواند تحریم‌هایی را علیه بخش انرژی و صنایع دفاعی روسیه تحمیل کند و همچنین به آمریکا اجازه ارائه کمک‌های کشنده از جمله تسلیحات ضدتانک، مهمات و دیگر هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی جاسوسی به اوکراین را می‌دهد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این موضوع موجب شده است که طی چند روز گذشته، بحث‌هایی در کاخ سفید در اینباره صورت گیرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که دولت اوباما نمی‌خواهد تحریم‌ها، تأثیر جدی بر تجارت، بازارهای بین‌المللی نفت و اقتصاد جهانی آمریکا وارد آورد.

روز دوشنبه، «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت اوهایو از اوباما درخواست کرد که لایحه افزایش تحریم‌های روسیه را به امضا درآورد و گفت که این لایحه بر «تعهد شدید اخلاقی کنگره به انگیزه مردم اوکراین» تأکید دارد.

علاوه بر این، سناتور «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که «نمایندگان کنگره باید دوش به دوش هم در حمایت از دولت اوکراین و مردم این کشور بایستد».

«باب کورکر» و «رابرت منندز» از حامیان این لایحه اعلام کردند که امیدوارند اوباما این لایحه را به امضا درآورد و کورکر به رویترز اینگونه گفت: این (عدم امضای لایحه ضدروسی توسط اوباما) یک شکاف بسیار بزرگ در روابط است زیرا ما بسیار با دولت همکاری کردیم.

آمریکا روسیه را به تحریک ناآرامی‌های شرق اوکراین متهم می‌کند. ناآرامی‌های شرق اوکراین در آوریل زمانی آغاز شد که کی‌یف عملیات نظامی علیه اعتراضات استقلال‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین به راه انداخت. کرملین این اتهامات را رد می‌کند.

انتهای پیام/م

نظر شما