شناسهٔ خبر: 2643552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

بسته رونق توليد کشور در سال 94 را تدوين کنيد

صاحب‌خبر -

رئيس مجلس شوراي اسلامي از مرکز پژوهش‌ها خواست که بسته رونق توليد کشور را آماده کند تا همزمان با بررسي لايحه بودجه در کميسيون تلفيق اين بسته نيز به عنوان راهکار در اختيار نمايندگان قرار گيرد.

به گزارش مهر، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم سومين همايش بخش پژوهش در قانون‌گذاري مشکلات بودجه کشور در بخش حمايت از کشاورزي، صنعت، توليد را بررسي کرد. لاريجاني خواستار ارائه راهکارهاي مرکز پژوهش‌ها براي حل اين مشکلات علي‌رغم کسري بودجه کشور و کاهش درآمدهاي نفتي شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي از مرکز پژوهش‌ها خواست بسته رونق توليد کشور در راستاي تدوين راهکارهايي جهت ارائه به کميسيون برنامه و بودجه و کميسيون تلفيق براي بررسي بودجه کشور را ارائه کند.وي تاکيد کرد: تدوين اين بسته براي کشور نجات‌بخش است؛ اگر مي‌خواهيم در مذاکرات هسته‌اي نيز توفيق يابيم بايد در توليد و بهبود شرايط اقتصادي کشور موفق باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي از مرکز پژوهش‌ها خواست با همکاري اساتيد و دانشمندان کشور، اين موضوع را بررسي کنند.لاريجاني همچنين در بخش ديگري از سخنراني خود تاکيد کرد: اداره کشور احتياج به عقلانيت دارد که به معناي عدم دخالت سياست نيست. مجلس محل تضارب آراي مختلف سياسي است که بايد از جريانات عقلاني برخواسته باشد.وي با تاکيد بر اينکه بسياري از امور کشور ربطي به گرايش‌هاي سياسي ندارد اظهار داشت: بسياري از مشکلات کشور ربطي به گرايش‌هاي سياسي‌ که بر سر کار هستند ندارد، مثل مشکل کم‌آبي که هر گرايش سياسي‌ که سر کار بيايد بايد راهکار خود براي حل اين مشکل را ارائه کند.

علي لاريجاني در ادامه اظهار داشت: امروز روز مهمي است براي مرکز پژوهش‌ها از اين نظر که اين مرکز خود را در معرض قضاوت قرار داده تا راه آينده خود را دقيق‌تر طي کند.وي از جلالي، رئيس مرکز پژوهش‌ها تشکر کرد و گفت: خدمات متنوع و رو به رشد مرکز پژوهش‌ها از بدو تولد تا امروز را که مشاهده مي‌کنيم، پي به زنده بودن و تکامل اين مرکز مي‌بريم.رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: زنده بودن يک حرکت به اين است که آن حرکت هميشه خود را در معرض اين پرسش اساسي قرار دهد که چرا به وجود آمده است. نهادهاي مختلف نيز همين گونه هستند. پس از مدتي که از عمر برخي نهادها مي‌گذرد، اين پرسش مطرح مي‌شود که اگر اين نهاد وجود نداشته باشد، چه مشکلي ايجاد مي‌شود؟

لاريجاني با طرح اين سئوال که چرا مرکز پژوهش‌ها به وجود آمده است، گفت: پرسشي که به تبع اين سئوال ايجاد مي‌شود اين است که چرا مجلس نيازمند نهادي مثل مرکز پژوهش‌هاست.وي مجلس را مرکز حکمت خواند و گفت: تصميمات مجلس بايد بر اساس شناخت اتخاذ شود، چون مجلس ريل‌گذار است.رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه معادن در کشور ما دچار احتکار دولتي هستند، گفت: دولت‌‌ها دست روي معادن گذاشته‌اند و اجازه بهره‌برداري به بخش خصوصي نمي‌دهند. بايد به صورت مدت‌دار به بخش خصوصي اجازه بهره‌برداري از معادن را داد.وي تصريح کرد: براي اينکه تک محصولي نباشيم، بايد از معادن استفاده کنيم.لاريجاني با اشاره به در نظر گرفتن بودجه‌اي براي گسترش آبياري تحت فشار در بخش کشاورزي گفت: براي بيرون آمدن از محاصره اقتصادي، بايد در توليد بسياري از محصولات کشاورزي خودکفا باشيم.

نظر شما