شناسهٔ خبر: 2634521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنان لاريجاني در همايش ملي نقش پژوهش در فرايند قانون گذاري(2)

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/09/24
رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل گروههای کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس به پل های ارتباطی با دانشگاههای کشور شد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر علی لاریجانی در ادامه سخنان خود در سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری گفت : اگر مرکز پژوهشها این ارتباطات را با بخشهای مختلف کشور برقرار کند آنگاه می تواند ادعا کند به بخش حکمت آموز مجلس کمک کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود : زمانی می توانید بگویید که از توان علمی دانشگاههای کشور در فرایند تصمیم سازی استفاده کرده اید که بتوانید با انجمن های عملی دانشگاهی در فرایند تصمیم سازی ارتباط برقرار کنید.
لاریجانی با بیان اینکه شناخت یک امر تکاملی است که باید در این روند از همه اندیشمندان استفاده شود گفت :اداره کشور جزو مشکل ترین شناختهاست بطوری که کانت سخت ترین شناخت ها را شناخت سیاسی می داند زیرا باید موضوعات به گونه ای فهم شود که روی اراده مردم تاثیر بگذارد و آنها را به سمتی که شما می خواهید هدایت کند،‌ لذا مرکز پژوهشها باید در این زمینه گام بردارد .
رئیس مجلس شورای اسلامی بهره گیری از عقلانیت را ضرورت اصلی اداره کشور دانست و گفت : مجلس محل آرای مختلف سیاسی است اما این سیاستها باید از نوعی تفکر عقلانی برخاسته باشد در غیر اینصورت تصمیمات موجی خواهد بود و از امکانات استفاده بهینه نخواهد شد .
وی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات جاری کشور هیچ ارتباطی با تفکرات و گرایشهای مختلف سیاسی ندارد افزود: اینکه کشور با مشکل کم آبی یا معضل بهره وری پایین نیروی انسانی مواجه است هیچ ارتباطی با سرکار بودن هر یک از گرایشهای سیاسی اعم از اصول گرا یا اصلاح طلب ندارد و هر گروهی که سر کار باشد باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کند.
تصویر با صدا دارد

نظر شما