شناسهٔ خبر: 2624421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بیش از 30 دستگاه اتوبوس استان سمنان برای بازگشت زائران عتبات عالیات به مرز مهران اعزام شدند

خبرگزاری شبستان:مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از اعزام 55 کاروان زائران سمنانی به عتبات عالیات خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، داوود فهندژسعدی در نشست با خبرنگاران  به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان ضمن اشاره به تاريخچه پرافتخار 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان و اهميت و جايگاه آن در بخش حمل و نقل جاده اي، اصل ولايت مداري اين قشر را در لبيك گويي به نداي تاريخي امام خميني (ره) در جهاد تخليه بنادر بسيار مهم و حياتي توصيف كرد و گفت: رانندگان با ولايت مداري، مردم داري و امانت داري بيشترين سهم را در خدمت به ميهن اسلامي به خود اختصاص داده اند.

فهندژ سعدی از اعزام 55 کاروان زائران سمنانی به عتبات عالیات خبر داد  وگفت: برخی افراد نیز جدا از کاروانها به این سفر معنوی رفته بودند لذا پیش بینی می شد در راه بازگشت مشکلاتی ایجاد شود به همین جهت با برنامه ریزی های انجام شده ناوگانهای جایگزین به مرز مهران اعزام شد و روز گذشته تعداد 35 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به مبادی ورودی مرز مهران اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه سهم تصادفات در تولید ناخالص ملی هفت درصد است اظهار داشت: بخشندگی در حوزه جاده و خودرو از عوامل مهم بازدارنده در بروز حوادث جاده ای است.

فهندژسعدی استفاده از تکنولوژی های نوین در جاده های استان سمنان را یک ضرورت عنوان کردوافزود: کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان برای استفاده از سیستم های هوشمند در 30 نقطه از جاده های استان هدفگذاری شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از تردد وسائط نقلیه 26 استان کشوراز طریق محورهای این استان خبردادوگفت: محورها و معابر استان سمنان بیشتر محورهای ترانزیتی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه سیستم هوشمند می توانند به بالا بردن سطح ایمنی جاده ها کمک کنند افزود: 23 مقطع حساس از محورهای استان سمنان از طریق این سیستم های هوشمند نظارت می شود.

فهندژسعدی همچنین به ارتقاء سیستم های تردد شمار آپ لاین به آنلاین در سطح استان سمنان  اشاره کرد و گفت: از طریق این سیستم ها در لحظه، حجم ترددها در محورها و معابر استان ثبت می شود.

فهندژ سعدی میزان حجم تردد  وسایط نقلیه در سطح کشور را 344 وسیله نقلیه در ساعت عنوان کرد و گفت: حجم تردد در محورهای استان 366 وسیله نقلیه در ساعت بوده که از میزان کشوری بالاتر است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با بیان اینکه سالانه افزون بر 15 میلیون تن بار از استان بارگیری می شود، یادآور شد: تنها برای کمتر از 10میلون تن بارنامه صادر می شود.

وی متوسط عمر وسائط نقلیه باری در استان سمنان را 23 سال ذکر کردوگفت:این عدد باید زیر 20 سال باشد.

به گفته فهندژسعدی عمر متوسط ناوگان مسافربری استان سمنان 17 سال ،عمر سواری ها در این استان پنج سال بوده که رقم مناسبی نیست.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حمل و نقل خصوصا حمل و نقل عمومی در شبکه های برون شهری گفت: متاسفانه در کشور ما روحیه حادثه جویی بالا است و نسبت به حوادث کم توجه هستیم لذا نیازمند کار فرهنگی کارشناسی شده در این بخش هستیم و این مهم، تنها با تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها محقق نمی شود و به یک همت جمعی نیازمند است.

وی  افزود: با توجه به وجود بيش از 900 كيلومتر شريان اصلي در استان سمنان و عبور سالانه بيش از 25 ميليون نفر در جاده هاي ما مي توانيم از اين تردد البته با نگاه برتر درآمد حاصل کنیم و به اقتصاد جامعه اسلامي كمك كنيم.

فهندژ سعدي در راستاي تحقق بخشيدن به منويات مقام معظم رهبري خاطر نشان كرد: ايجاد مديريت جهادي در عرصه ايمني و فرهنگ سازي ايمني جز با حضور همه جانبه بسيج و اقشار بسيجي محقق نخواهد بود و اعتقاد داريم كه در ارتقاء فرهنگ ايمني و رفتار ترافيكي نيازمند كار جهادي بوده و هستيم.

پایان پیام/

نظر شما