شناسهٔ خبر: 2624965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فهندژ سعدی خبر داد:

اعزام ۳۵ دستگاه اتوبوس از استان سمنان برای بازگشت زائران به مرز مهران

سمنان - مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از اعزام ۵۵ کاروان زائران به عتبات عالیات توسط ناوگان حمل و نقل استان خبر داد و گفت: ۳۵ دستگاه اتوبوس نیز برای بازگشت زائران به مرز مهران اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داوود فهندژ سعدی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از اعزام ۵۵ کاروان زائر سمنانی توسط ناوگان حمل و نقل استان به عتبات عالیات خبر داد و افزود: برخی افراد نیز جدا از کاروانها به این سفر معنوی رفته بودند لذا پیش بینی می شد در راه بازگشت مشکلاتی ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه طی برنامه ریزی های انجام شده ناوگانهای جایگزین به مرز مهران اعزام شد تصریح کرد: روز گذشته تعداد ۳۵ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران به مبادی ورودی مرز مهران اعزام شدند.

نشست خبری داوود فهندژ سعدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان

متوسط عمر وسائط نقلیه باری استان سمنان ۲۳ سال است

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: متوسط عمر وسائط نقلیه باری در این استان ۲۳ سال است که معمولا باید زیر ۲۰ سال باشد.

فهندژ سعدی با نامطلوب خواندن وضعیت عمر متوسط ناوگان حمل و نقل در این استان اظهار کرد: عمر متوسط ناوگان مسافربری استان سمنان نیز ۱۷ سال و عمر سواری ها در استان سمنان تنها پنج سال است که رقم مناسبی نیست.

وی گفت: بالغ بر هفت درصد تولید ناخالص ملی کشور طبق تحقیقاتی که در سال ۸۸ صورت گرفته صرف هزینه های تصادفات می شود و رقمی حدود هشت تا ۹ درصد نیز سهم حمل و نقل می شود.

فهندژ سعدی با بیان اینکه جمع این دو که رقمی حدود ۱۵ درصد است می تواند اقتصاد کشور را متحول کند افزود: افزایش اصول ایمنی در کشور ما یک امر اجتناب ناپذیر است لذا باید به انحاء مختلف تلاش شود تا حجم تصادفات و زیان ها و آسیب های ناشی از آن در کشور کاهش یابد.

نشست خبری داوود فهندژ سعدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان

ضرورت ترویج فرهنگ حمل و نقل عمومی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ حمل و نقل خصوصا حمل و نقل عمومی در شبکه های برون شهری گفت: متاسفانه در کشور ما روحیه حادثه جویی بالا است و نسبت به حوادث کم توجه هستیم لذا نیازمند کار فرهنگی کارشناسی شده در این بخشیم و این مهم، تنها با تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل و پایانه ها محقق نمی شود و به یک همت جمعی نیازمند است.

فهندژ سعدی با بیان اینکه علت حوادث و تصادفات را می توان به دو مؤلفه اصول مهندسی و اصول انسانی تقسیم بندی کرد افزود: در زمینه اصول مهندسی باید سطح ایمنی جاده ها و ناوگان حمل و نقل را بالا برد و در زمینه اصول انسانی نیز با آموزش، نظارت و کنترل و فرهنگ سازی می توان فرهنگ ایمنی را با حافظه جمعی آحاد مردم عجین کرد.

وی با بیان اینکه سیستم های ICT (سیستم هوشمند) می توانند به بالا بردن سطح ایمنی جاده ها کمک کنند افزود: در ۲۳ مقطع حساس از محورهای استان از طریق این سیستم های هوشمند نظارت می شود.

نشست خبری داوود فهندژ سعدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان

ضرورت حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین در جاده های استان سمنان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با بیان اینکه سمنان از استانهای پهناور کشور محسوب می شود، اظهار کرد: حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی های نوین در جاده های استان یک ضرورت است و از این رو این اداره کل برای استفاده از سیستم های هوشمند در ۳۰ نقطه از جاده های استان هدفگذاری شده است.

فهندژ سعدی همچنین به ارتقاء سیستم های تردد شمار آپ لاین به آنلاین در سطح استان اشاره کرد و گفت: از طریق این سیستم ها در لحظه، حجم ترددها در محورها و معابر استان ثبت می شود.

وی میزان حجم تردد وسایط نقلیه در سطح کشور را ۳۴۴ وسیله نقلیه در ساعت عنوان کرد و گفت: حجم تردد در محورهای استان ۳۶۶ وسیله نقلیه در ساعت بوده که از میزان کشوری بالاتر است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان در خاتمه با بیان اینکه محورها و معابر استان بیشتر محورهای ترانزیتی محسوب می شوند افزود: وسائط نقلیه بالغ بر ۲۶ استان کشور از طریق محورهای استان سمنان تردد می کنند.

نظر شما