شناسهٔ خبر: 26235833 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اتحادیه اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام

اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام است و با ایجاد مکانیزم‌های ویژه برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با خانم هلگا اشمید دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

دکتر علی اکبر صالحی در این ملاقات با تأکید بر اهمیت درک چندصدایی در جمهوری اسلامی ایران توافق برجام را موضوعی جدی در مباحث سیاسی کشور عنوان کرد و بر رفع انتظارات از این توافق تأکید کرد.

وی افزود: برای حفظ برجام نیازمند برآورده شدن انتظارات و نیاز‌ها و رفع عملی و دائمی تحریم‌های ظالمانه هستیم و امکان پایبندی به تعهدات برجام همزمان با تداوم تحریم‌ها به هیچ عنوان مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اروپا تاکنون گام‌های خوبی در جهت حفظ برجام برداشته است، اما در شرایط کنونی باید بر نتایج عملی سیاست‌های اعلامی از سوی اتحادیه اروپا تمرکز کرد.

خانم هلگا اشمید در پاسخ به سخنان دکتر صالحی تأکید کرد: اروپا مصمم‌تر از همیشه در صدد حفظ برجام خواهد بود و با ایجاد مکانیزم‌های ویژه جهت رسیدن به این هدف تلاش خواهد کرد.

اشمید به ابتکار گفتمان سیاسی صنایع که دربرگیرنده مذاکرات تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط در سطح اتحادیه اروپا با ایران است اشاره کرد و گفت: قرار است بزودی ۱۰۰ شرکت وارد مذاکرات کاری با طرف‌های ایرانی شوند و با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد صنایع اروپا در این سطح فعالیت دارند انتظار می‌رود چارچوب مناسبی برای همکاری با حمایت و مشارکت مستقیم اتحادیه اروپا بوجود آید.

وی همچنین در خصوص ساز و کار‌های مالی و بانکی مورد نیاز نیز به تشریح آخرین وضعیت موجود پرداخت و افزود: اتحادیه اروپا متعهد به یافتن راه حل مناسب برای برقراری روابط تجاری و مالی با ایران است.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2323543" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2158001/2323543?width=400&height=300"></script></div>
اتحادیه اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام اتحادیه اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام اتحادیه اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام اتحادیه اروپا مصمم‌تر از همیشه درصدد حفظ برجام

نظر شما