شناسهٔ خبر: 26216469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش بهای نفت در آسیا

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، بهای نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر ارزیابی مؤسسه امریکن پترولیوم در مورد کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، در بازار آسیا افزایش یافت.
در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت / نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه ژوییه با ۲۳ سنت افزایش، ۶۵ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت نیز ۱۹ سنت افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۲۷ سنت رسید.
بهای نفت تحت تأثیر ارزیابی‌های فدراسیون خصوصی امریکن پترولیوم که از کاهش سه میلیون بشکه‌ای نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) خبر داد، رو به افزایش گذاشته است. کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به معنای افزایش تقاضا از جانب بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت خام در جهان تعبیر می‌شود.
سرمایه گذاران اینک منتظر انتشار گزارش رسمی هفتگی وزارت انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور هستند. بازار‌ها همچنین منتظر نتیجه نشست روز‌های جمعه و شنبه وزیران سازمان کشور‌های صادر کننده نفت «اوپک» و ۱۰ شریک آن از جمله روسیه در وین اتریش هستند. پیش بینی می‌شود بحث‌های داغی در اوپک دربگیرد. عربستان سعودی و روسیه خواهان افزایش سهمیه‌های تولیدی هستند که اوایل سال ۲۰۱۷ به منظور کاستن از مازاد عرضه در بازار و کمک به بالا بردن قیمت نفت تعیین شد و تا پایان سال ۲۰۱۸ معتبر است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، گرگ مک کنا تحلیل گر آکسی تریدر اعلام کرد: «مسئله، دانستن این موضوع است که آیا آن‌ها می‌توانند سطوح تولید را برای برقراری توازن دوباره بین منافع مشتریان اوپک مانند آمریکا و هند بالا ببرند و همزمان انسجام این کارتل را به عنوان یک گروه کاربردی حفظ کنند یا نه. این هفته مشخص خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که افزایش تولید در پیش رو است.»
از سوی دیگر تحلیلگران می‌گویند نگرانی‌ها در مورد تأثیر بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین واشنگتن و پکن بر تقاضای جهانی برای نفت بازار را تحت تأثیر قرار داده است.
سه شنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۷۸ سنت کاهش، ۶۵ دلار و هفت سنت به فروش رفته بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۲۶ سنت کاهش، ۷۵ دلار و هشت سنت معامله شده بود. ­

نظر شما