شناسهٔ خبر: 26171149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در واکنش به حمله ائتلاف آمریکایی به الحشد الشعبی

نماینده پارلمان عراق: کمترین پاسخ بغداد باید اخراج نیروهای آمریکایی باشد

نماینده پارلمان عراق با اشاره به اقدام ائتلاف آمریکایی در هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی عراق در مرز سوریه، خواستار واکنش قاطع دولت و اخراج نیروهای این ائتلاف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فردوس العوادی» نماینده ائتلاف «دولة القانون» عراق، دوشنبه (امروز 18 ژوئن)، از دولت فدرال خواست تا عملیات‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش را در این کشور متوقف کند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومة» منتشر شد، اعلام کرد: این ائتلاف شوم، هر روز به ما ثابت می‌کند که علیه عراق و فرزندان آن عمل می‌کند. یک بار با هدف‌ قرار دادن فرزندان مخلص عراق و کشتار آنها و بار دیگر با حمایت از تروریسم به شیوه‌های مختلف و امدادرسانی به آنها، این مسئله را به ما ثابت می‌کند.

العوادی تاکید کرد: این ائتلاف تحت هدایت آمریکا در راستای تداوم جنایاتش علیه نیروهای مقاومت، شب پیش، جنایت جدیدی مرتکب شد که قابل بخشایش نیست و فرزندان مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی را در مرزهای مشترک سوریه و عراق، بمباران کرد که به شهادت و زخمی شدن شماری از اعضای گردانهای حزب‌الله عراق، العصائب و النجباء منجر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حمله کینه‌توزانه، بیانگر رویکرد خصمانه این ائتلاف در قبال عراق و حاکمیت این کشور است زیرا نهادهای امنیتی عراق را که الحشد الشعبی بخشی لاینفک از آن است، هدف قرار داده است. دولت عراق باید موضعی جدی در قبال این اقدامات مکرر ائتلاف آمریکایی اتخاذ کند و به این ائتلاف متجاوز بفهماند که هرگونه تجاوز و تعدی به الحشد الشعبی، تعدی به عراق محسوب می‌شود. موضع قاطع عراق نباید کمتر از اخراج این نیروها از کشور باشد که همواره به طور برنامه‌ریزی شده، مقاومت در منطقه را هدف قرار می‌دهد.

این نماینده عراق تاکید کرد که بررسی ساده اقدامات این ائتلاف در منطقه دیگر شکی باقی نمی‌گذارد که حامی بزرگترین سازمان تروریستی در جهان است. از یک  این ائتلاف، نه تنها ملت‌های آزاده و مقاوم در منطقه مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان و بحرین را هدف قرار می‌دهد که هر ملت آزاده‌ و با عزتی که حاضر به تسلیم شدن در قبالش نیست را نشانه می‌گیرد.

وی افزود که اگر دولت نمی‌تواند تصمیم قاطعی بگیرد از پارلمان کنونی و آتی عراق می خواهد تا با تصویب لایحه‌ای، دولت را به اخراج این ائتلاف از عراق، ملزم کند.

بامداد امروز منابع میدانی در شرق سوریه،  اعلام کردند که در حمله یک هواپیما (یا پهپاد)، ده‌ها نفر از نیروهای کتائب امام علی -علیه‌السلام-  به شهادت رسیدند. برخی منابع از جمله دیدبان حقوق بشر سوریه، شمار کشته‌های این حمله را 38 نفر اعلام می‌کنند.

پیش از این جنبش «النجباء» عراق، از طرح جدید آمریکا برای دور کردن نیروهای «الحشد الشعبی» از مرزهای عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که هدف از این اقدام وارد کردن مجدد تروریست‌ها به عراق است (جزئیات بیشتر).

بامداد امروز نیز یکی از فرماندهان ائتلاف نیروهای حامی سوریه به خبرگزاری رویترز گفته بود که به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی مواضع ارتش سوریه و محل استقرار گروه‌های عراقی بین البوکمال و التنف را بمباران کرده‌اند.

در عین حال، سرگرد «جاش ژاک» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف بین‌المللی دقایقی پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص حمله ائتلاف آمریکا، مدعی شد که هیچ کدام از اعضای ائتلاف آمریکایی در نزدیکی شهر البوکمال عملیات نداشته‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما