شناسهٔ خبر: 26184441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

شهادت دهها تن از نیروهای مقاومت شیعه عراق در حمله هوایی ائتلاف آمریکا به سوریه

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: تجاوز جنگنده های ائتلاف آمریکا به پایگاههای ارتش سوریه در مرز مشترک با عراق، علاوه بر کشته شدن شماری از نیروهای ارتش سوریه، به شهادت دهها تن از نیروهای مقاومت شیعه عراق منجر شد.
درپی حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در شرق این کشور، چندین سرباز سوری کشته یا زخمی شدند.منابع محلی سوری از حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به یک پایگاه متعلق به ارتش سوریه در جنوب شهر «البوکمال» خبر دادند. خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز به نقل از منابع نظامی گزارش داد در حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به یک پایگاه ارتش در شهر «الهری» چندین سرباز سوری کشته یا زخمی شدند. یکی از فرماندهان ائتلاف نیروهای حامی سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که به احتمال زیاد پهپادهای آمریکایی مواضع ارتش سوریه و محل استقرار گروه‌های عراقی بین البوکمال و التنف را بمباران کرده‌اند. در همین حال، فردوس العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق گفت: ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در راستای تداوم جنایت هایش علیه مقاومت، جنایت پلید دیگری را با بمباران فرزندان مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی در مرز سوریه و عراق مرتکب شد که به شهید و زخمی شدن دهها تن از نیروهای گردان های حزب الله عراق و عصائب اهل الحق و جنبش النجباء منجر شد.
العودی در بیانیه ای اعلام کرد: این ائتلاف شوم هر روز ثابت می کند که علیه عراق و فرزندان مخلص این کشور عمل می کند، زیرا یک بار آنها را هدف قرار داده و به قتل می رساند و بار دیگر به انواع تروریسم (گروه‌های تروریستی) کمک کرده و آنها را قادر می سازد علیه این فرزندان مخلص کشور اقدام کنند. وی افزود: انتظار می رود که دولت عراق برای بازخواست درخصوص این اقدامات مکرر وارد عمل شده و به این ائتلاف خیانتکار بفهماند که هرگونه تعدی علیه الحشد الشعبی به منزله تعدی به عراق است و این امر ایجاب می کند موضع قاطعی گرفته شود که این موضع قاطع نباید کمتر از بیرون راندن این نیروها باشد که براساس مقاصدی برای ضربه زدن به مقاومت در منطقه تلاش می کنند. این درحالی است که سرگرد «جاش ژاک» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در ائتلاف بین‌المللی با رد این گزارش‌ها، مدعی شد هیچ کدام از اعضای ائتلاف آمریکایی در نزدیکی شهر البوکمال عملیات انجام نداده اند. از سویی همزمان الحشد الشعبی عراق از حمله توپخانه ای خود به مواضع داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه خبر داد که در پی آن عناصر این گروه تروریستی متحمل خسارات سنگینی شدند. خبر دیگر اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در یک عملیات نظامی، شهرک الدشیشه در حومه جنوبی استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه را به طور کامل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند. نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف با محوریت کردها و تحت حمایت آمریکا) وارد شهر الناصره واقع در دو کیلومتری شرق الدشیشه شدند و در فاصله سه کیلومتری مرز با عراق قرار گرفتند. نقشه منتشر شده در پایگاه اینترنتی این نیروها نشان می دهد که آن ها در نزدیکی مرزهای عراق مستقر شده اند. منطقه آزاد شده الدشیشه آخرین شهرک تحت اشغال عناصر داعش در استان حسکه بود که با کمک نیروهای آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی و سایر نیروهای غربی توسط نیروهای کرد آزاد شد.
در خبری دیگرگروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره سابق) وابسته به رژیم صهیونیستی بار دیگر زمین های کشاورزی و باغ های میوه را در حومه شمالی شهر قنیطره در جنوب سوریه به آتش کشید.در چنین شرایطی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع بلندپایه سیاسی در تل آویو تاکید کرد که به رغم هماهنگی اردن و اسرائیل برای اعمال فشار بر روسیه به منظور کاستن از نفوذ ایران در سوریه اما مسکو پاسخ این خواسته را نداد. هاآرتص افزود: اسرائیل و اردن از مسکو انتظار دارند که در این خصوص از نفوذ خود در بحران سوریه استفاده کند اما روسیه پاسخی نداده چون به دنبال رویارویی دیپلماتیک با متحد راهبردی خود یعنی جمهوری اسلامی ایران نیست.

نظر شما