شناسهٔ خبر: 26073229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله ائتلاف آمریکایی به حسکه سوریه 6 کشته به جای گذاشت

دمشق - ایرنا - جنگنده های ائتلاف بین الملل به سرکردگی آمریکا امروز (سه شنبه) کشتار جدیدی در سوریه به راه انداختند که در اثر آن دستکم 6 غیر نظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی 'الاخباریه' سوریه به نقل از منابع محلی اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی، امروز روستای 'تل الجایر' در حومه 'حسکه' را بمباران کردند که بر اثر آن 6 غیر نظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا دیروز نیز کشتاری دیگر در سوریه به راه انداختند که در اثر آن دستکم 18 پناهجوی عراقی کشته شدند.
جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با بمباران مدرسه ای در روستای 'خویبیرة' در حومه جنوبی استان حسکه، 18 زن و کودک عراقی پناهنده را به خاک و خون کشیدند که از بیم جنایات تروریستی 'داعش' و بمباران ائتلاف بین الملل از عراق به سوریه گریخته بودند.
بیش از 900 غیرنظامی از ابتدای عملیات ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا تاکنون در سوریه و عراق کشته شده اند.
ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا از اوت سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
عناصر موسوم به 'نیروهای دمکراتیک سوریه' با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
خاورم ** 8005**1651

نظر شما