شناسهٔ خبر: 26051553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ائتلاف آمریکایی 18 پناهنده عراقی در سوریه را کشت

دمشق- ایرنا - جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز (دوشنبه) کشتار جدیدی در سوریه به راه انداختند که در اثر آن دستکم 18 پناهنده عراقی در این کشور کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا با بمباران مدرسه ای در روستای 'خویبیرة' در حومه جنوبی استان حسکه، 18 زن و کودک عراقی پناهنده را به خاک و خون کشیدند که از بیم جنایات تروریستی داعش و بمباران ائتلاف بین الملل از عراق به سوریه گریخته بودند.
جنگنده های ائتلاف آمریکایی همچنین سه شنبه هفته گذشته خانه های شهروندان را در روستای 'جزاع' در شمال الدشیشه در حومه جنوبی شهر الشدادی استان حسکه بمباران کردند که در اثر آن 10 غیرنظامی کشته شدند که در میان آنان شماری زن و کودک بودند.
روستاهای واقع در حومه شهر الشدادی نیز پیشتر از سوی ائتلاف آمریکایی با هدف زمینه سازی برای اشغال توسط گروه های شبه نظامی کرد تحت حمایت آمریکا مورد حمله قرار گرفتند.
ائتلاف بین الملل آمریکایی طی چند روز اخیر به حملات خود علیه مجتمع های مسکونی در حومه جنوب شرق الشدادی شدت بخشیده و به طور عمد خانه های غیرنظامیان را منهدم کرده است.
ساکنان روستاهای که حاضر نبودند به شبه نظامیان کرد بپیوندند، مورد هجوم بیشتری قرار گرفتند.
900 غیرنظامی از ابتدای عملیات ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا تاکنون در سوریه و عراق کشته شده اند.
ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا از اوت سال 2014 میلادی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
عناصر موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند.
خاورم ** 1487 ** 8005 ** 1071

نظر شما