شناسهٔ خبر: 26071761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تماس تلفنی پمپئو با همتایان خود در کره جنوبی و ژاپن پس از نشست سنگاپور

وزیر خارجه آمریکا پس از نشست سران این کشور و کره شمالی در سنگاپور، در تماس‌هایی تلفنی همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود را در جریان نتایج این نشست قرار داد.

صاحب‌خبر -

تماس تلفنی پمپئو با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه بعد از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در تماس تلفنی همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود را در جریان نتایج این نشست قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود با اشاره به تارو کانو، وزیر خارجه ژاپن و کانگ کیونگ وها، وزیر خارجه کره جنوبی نوشت: در گفتگوی که با کانو و کانگ داشتم شرح مختصری از نشست امروز رئیس جمهور و رهبر کره شمالی در سنگاپور به آنها ارائه دادم.

نشست امروز رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی طی خود در سنگاپور به امضاء بیانیه مشترک میان دو طرف به پایان رسید. مطابق با بیانیه سران دو طرف، آمریکا متعهد به ارائه تضمین‌های امنیتی نامشخص در ازای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره شد. با این‌ حال در بیانیه مشترک دو طرف میزان تضمین‌های امنیتی آمریکا و یا اقدامات مقابل کره شمالی مشخص نشده است.

همچنین در این بیانیه تاکید بر تعهد دو کشور به برگزاری مذاکرات با سرپرستی پمپئو و یک مقام همتا از کره شمالی در نزدیکترین زمان ممکن شده است.

قرار است وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه راهی سئول شود و در سفر دو روزه خود مقامات کره جنوبی و ژاپن را در جریان نتایج نشست ترامپ و کیم جونگ اون قرار دهد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در تسهیل برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی نقش داشته و بخش زیادی از اعتبار و سرمایه سیاسی خود را به ایجاد روابط حسنه با پیونگ یانگ بکار گرفته است.

اما از سوی دیگر ژاپن مستقیما با کره شمالی در ارتباط نبوده است و برای مطرح شدن منافع خود در این نشست به آمریکا اتکا داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما