شناسهٔ خبر: 26052376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مذاکرات آمریکا و کره شمالی سریعتر از حد انتظار پیش می رود

تهران - ایرنا - کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روند مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی بسیار سریع تر از آنچه انتظار می رفت، پیش می رود و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده غروب سه شنبه سنگاپور را ترک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه کاخ سفید عنوان شده که ترامپ روز سه شنبه و پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت می کند و ساعت 20 به وقت محلی، سنگاپور را به مقصد آمریکا ترک می کند.
پیشتر انتظار می رفت که رئیس جمهوری آمریکا صبح روز چهارشنبه از سنگاپور خارج شود. ترامپ و رهبر کره شمالی قرار است صبح روز سه شنبه در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.
در همین حال، گمانه زنی ها در مورد دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی، از تب و تاب بالایی برخوردار شده و این دیدار یکی از مهمترین نشست های قرن حاضر ارزیابی شده است.
رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در آستانه دیدار خود، با «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفت و گو کردند.
«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز که در سنگاپور به سر می برد، به خبرنگاران گفت که واشنگتن آماده است به کره شمالی اطمینان کافی دهد که عاری سازی هسته ای، نتیجه بدی برای پیونگ یانگ در بر نخواهد داشت.
از سویی، «مون جائه این»رئیس جمهوری کره جنوبی که برای انجام مذاکرات هسته ای بین آمریکا و کره شمالی به طور جد لابی کرده است، فعلا برنامه ای برای پیوستن به جلسه دیدار بین ترامپ و اون ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی قرار است دیدار تاریخی و رو در روی شان را در جزیره «سنتوسا» با حضور مترجمان برگزار کنند.
هیچ کس واقعا نمی داند که بعد از این نشست، چه اتفاقی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، ممکن است بیانیه ای در مورد پایان رسمی جنگ کره صادر شود و یا با خروج غیرمنتظره یکی از طرفین از جلسه، مذاکرات به شکست انجامد.
در همین حال، در آستانه دیدار تاریخی ترامپ و اون، روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی امروز در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت و گو کردند.
اروپام**9109**1590

نظر شما