شناسهٔ خبر: 26067654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفر پمپئو به کره جنوبی پس از نشست سران آمریکا و کره شمالی

وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از نشست سران این کشور و کره شمالی، به کره جنوبی سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پس از نشست ترامپ و کیم جونگ اون به کره جنوبی سفر می‌کند.

یکی از مسئولان دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد مایک پمپئو این هفته به کره جنوبی می‌آید تا شخصا نتایج نشست سران آمریکا و کره شمالی را به مقامات کره جنوبی ارائه کند.

وزیر خارجه آمریکا قرار است روز چهارشنبه یک روز پس از نشست تاریخی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون در سنگاپور وارد سئول شود.

به گفته این مسئول دفتر ریاست جمهور کره جنوبی، که نامش فاش نشده است، پمپئو ۱۴ ژوئن در این دفتر نتایج نشست سران آمریکا و کره شمالی را ارائه خواهد کرد.

به احتمال زیاد محور اصلی مذاکرات در نشست کیم و ترامپ، دست کشیدن کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای در ازای تضمین‌های امنیتی خواهد بود و حتی ممکن است درباره اعلام رسمی پایان جنگ در شبه‌جزیره کره باشد.

جنگ دو کره هر چند پایان یافته است، اما با توجه به اینکه توافق صلح امضا نکرده‌اند از نظر فنی هنوز در جنگ هستند. روسای جمهور دو کره درباره تلاش برای اعلام رسمی پایان جنگ کره به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما