شناسهٔ خبر: 26054928 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تأیید لو رفتن سؤالات یک امتحان نهایی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق گزارشی که وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون داده است سؤالات یکی از امتحانات نهایی دانش‌آموزان امسال قبل از شروع امتحان لو رفته است.

صاحب‌خبر -

میرحمایت میرزاده به خبرگزاری صدا و سیما گفت: سؤالات لو رفته مربوط به امتحان نهایی دانش‌آموزان بوده است که در یک منطقه و توسط یک شخص انجام شده است.
میرزاده افزود: سؤالات این درس ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از امتحان منتشر شده بوده و به همین علت تعداد افرادی که به سؤالات دسترسی پیدا کردند محدود بوده است، اما مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که با منتشرکننده سؤالات این امتحان برخورد قانونی داشتند.
وی تأکید کرد: طبق گزارش آموزش و پرورش سؤالات سایر امتحانات به سرعت اصلاح شده و با حذف مراکز قرنطینه سؤالات در استان‌ها؛ سؤالات امتحانات نهایی به طور مستقیم از وزارت آموزش و پرورش به حوزه‌های امتحانی ارسال شده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پیش از اجرای این طرح، سؤالات امتحانی از وزارتخانه به مراکز استان‌ها و از مراکز استان‌ها به محل قرنطینه مراکز آموزش و پرورش ارسال می‌شد و در برخی مواقع سؤالات از روز گذشته در اختیار استان‌ها قرار می‌گرفت که این موارد در برخی مناطق سبب لو رفتن سؤالات می‌شد.
وی افزود: به علت اینکه سؤالات لو رفته زمانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گرفته که امکان کمترین سوء استفاده از آن‌ها بوده است بنابراین اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع برگزاری مجدد امتحان لو رفته را پیگیری
 نکردند.

نظر شما