شناسهٔ خبر: 26051611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درباره لباس کاروان ایران در مراسم رژه به جمع بندی نرسیدیم/هیچ اسپانسری تاکنون قطعی نشده است

صالحی‌امیری: شرایط برای جهش ایران در بازی های آسیایی فراهم است/امیدواریم قایقرانی یکی از فدراسیون‌های درخشان در جاکارتا باشد

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امیدواریم مردم هم از قایقرانی خبرهای خوبی بشنوند و این رشته یکی از فدراسیون های درخشان در بازی های آسیایی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی قایقرانی در جمع خبرنگاران گفت: محیط قایقرانی بسیار مفرح است. جوانان زیادی در حال آماده سازی هستند و این بسیار نشاط آفرین است. امیدواریم مردم هم از موفقیت این عزیزان خبرهای خوبی بشنوند. از رئیس فدراسیون و همکارانش که در این مجموعه زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم.

صالحی‌امیری افزود: فدراسیون قایقرانی با توجه به اینکه 3 رشته را دارد، کار سختی است اما این رشته یکی از امیدهای ما در کسب مدال در رویداد بزرگ بازی‌های آسیایی است. مربیان و ورزشکاران انگیزه زیادی دارند و دیدم که آنها با لبخند و جدیت در حال تمرین هستند. من هم به کسب مدال امیدوارم. قبل از آمدن به دریاچه با سجادی صحبت می‌کردم و او هم یکی از امیدهای مدال ما را در قایقرانی می‌داند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌هایش درباره جلسه امروز ستاد عالی بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: ما در این جلسه بازنگری کردیم. فدراسیون قایقرانی یکی از رشته‌هایی بود که در خصوص اعزام ورزشکارانش هیچ بحثی نبود و با وجود اینکه ورزشکاران زیادی دارد اما بدون بحث درباره اعزام آنها در 3 رشته تصمیم‌گیری شد. ما و اعضای ستاد امیدواریم قایقرانی یکی از فدراسیون‌های درخشان در بازی‌های آسیایی باشد.

وی در خصوص درخواست برخی از فدراسیون‌ها برای اضافه شدن سهمیه‌شان در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: حجم تقاضا زیاد است اما یک مکانیسم تعریف شده و ساختارمند داریم. در جلسه ستاد امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که 280 آقا و 105 خانم را اعزام کنیم. ستاد اعزام به ریاست وزیر و با حضور معاونان وزارت ورزش و مسئولان کمیته به جمع‌بندی اولیه رسید و لیست در ستاد ارائه شد.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: آنچه فکر می‌کنیم برای آماده‌سازی تیم از نظر حمایت مادی و معنوی لازم است انجام شده است. همه فدراسیون‌ها درگیر اردوی داخلی و خارجی هستند و شرایط عمومی برای یک جهش در جاکارتا فراهم است. امیدواریم مردم ایران در مرداد و شهریور خبرهای خوبی از بازی‌های آسیایی بشنوند. همه انتخاب‌ها در ستاد براساس منطق و ارزیابی بوده و از متغیرهای خارجی برای انتخاب‌ها جلوگیری شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای اعزام کاروان هواپیمای داخلی در نظر گرفته شده و لباس‌ها نیز آماده است. تیم پشتیبانی ما اقدامات لازم را برای کاروان 600 نفره در بازی‌های آسیایی انجام داده و از نظر مالی نیز مشکلی نداریم. در خصوص اضافه شدن سهمیه‌های بوکس و ژیمناستیک صحبت‌هایی مطرح بود. قرار است در ستاد 3 نفره با حضور رحیمی، سجادی و داورزنی این موضوع مورد بحث قرار بگیرد و در صورت موافقت 2 سهمیه در بوکس و 2 سهمیه در ژیمناستیک اضافه می‌شود.

صالحی‌امیری درباره سوال خبرنگاری که درخصوص پاداش مدال‌آوران در بازی‌های آسیایی پرسید، گفت: ما حجم وسیعی از پاداش‌ها را داریم. افزایش جدی نیز داشته‌ایم. ما همچنین آیین‌نامه تشویق را برای تجلیل از مدال‌آوران بعد از بازی‌های آسیایی داریم. بازهم تلاش می‌کنیم و در این خصوص کوتاهی نمی‌کنیم. در اینجا باید بگویم ظرفیت بانوان در بازی‌های آسیایی 2 برابر شده و آنها به جایگاه واقعی خود رسیده‌اند، حتی در برخی از رشته‌ها از مردان پیشی گرفته‌اند. از رئیس فدراسیون قایقرانی هم درباره ورزشکاران پرسیدم که گفت 50 درصد ظرفیت بانوان هستند من به آنها تبریک می‌گویم.

صالحی امیری در ادامه در پاسخ به فارس درباره مشخص شدن پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی، گفت: هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌ایم و در جلسات آینده مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی برای مشخص شدن اسپانسر کمیته برای بازی‌های آسیایی و جلساتی که اعضای هیات اجرایی با مخابرات داشتند گفت: ما در حال رایزنی با نهادها و دستگاه‌های مختلف هستیم. تا زمانی که اسپانسر قطعی نشده رسانه‌ای نمی‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین درباره لباس کاروان ایران در رژه نیز به فارس پاسخ داد: بحث مفصلی شده مبنی بر اینکه با لباس فرم در رژه شرکت کنیم یا گرمکن. ما برای هر دو مورد آمادگی لازم را داریم اما هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

به گزارش فارس، غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی نیز امروز درباره اینکه چند مدال را در بازی‌های آسیایی پیش‌بینی می‌کنید، گفت: من در ابتدا از کمیته ملی المپیک و وزارت تشکر می‌کنم. همین جا می‌گویم اگر نتوانیم در بازیهای آسیایی مدال بگیریم مقصر اصلی من هستم اما تمام تلاش ما این است رنگ مدال‌ها را ارتقا ببخشیم. در این دوره از بازی‌ها تعداد ماده‌ها کمتر شده و ما دوره قبل یک مدال طلا داشتیم مطمئن هستیم بچه ها این دوره مدال‌های خوبی می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما