شناسهٔ خبر: 26061961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقدمات برای اعزام کاروان به بازی های آسیایی مهیاست

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مقدمات برای اعزام کاروان ورزشی به بازی های آسیایی جاکارتا فراهم است و همه برنامه ها طبق ساختار از پیش تعیین شده بدون هیچ مشکلی در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

مقدمات برای اعزام کاروان به بازی های آسیایی مهیاستسید رضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی قایقرانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: دریاچه آزادی فضای بسیار مفرح و با نشاطی دارد و هم اکنون جوانان زیادی مشغول آماده سازی در اردو هستند. با توجه به اینکه 3 فدراسیون در یک فدراسیون ادغام شده و حجم کار در این فدراسیون بسیار زیاد است باید تاکید کنم که رئیس فدراسیون و دیگر همکاران زحمات بسیار زیادی متحمل می شوند و ما امیدواریم که این رشته ورزشی بتواند عملکرد موفقی در بازی های آسیایی جاکارتا داشته باشد و ملی پوشان بتوانند موفق به کسب مدال های خوشرنگی در این مسابقات شوند.
وی گفت: قایقرانی یکی از امیدهای ما برای کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتاست. در این رابطه با سجادی سرپرست کاروان اعزامی به جاکارتا هم صحبت کردم. خوشبختانه انگیزه بسیار بالایی در مربیان و بازیکنان و همه همکاران حاضر در این فدراسیون وجود دارد. قبل از حضور در اردوی تیم ملی قایقرانی در ستاد عالی اعزام حضور داشتم و شرایط اعزام این رشته به بازی های آسیایی را بررسی کردم. با اینکه حجم اعزام در این رشته بالاست اما خوشبختانه هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و ملی پوشان ما با ظرفیت بسیار بالایی که در هر سه رشته وجود دارد می توانند به این مسابقات اعزام شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به اینکه آیا سهمیه جدیدی از رشته های ورزشی برای اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا در نظر گرفته خواهد شد افزود: در مجموع رشته های زیادی به این مسابقات اعزام خواهد شد. در این رابطه یک مکانیزم تعریف شده وجود دارد که این مکانیزم ساختارمند است. ستاد اعزام به سرپرستی سجادی و مدیران و معاونان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل می شود که بعد از بررسی های کارشناسی جمع بندی های اولیه در این رابطه خواهد شد. این جمع بندی به ستاد عالی به ریاست وزیر ورزش منتقل می شود.

وی گفت: در مجموع جلسات برگزار شده قرار بر این شد تا تا 280 ورزشکار آقا و 105 ورزشکار خانم به این مسابقات اعزام شود. مسئولان حمایت های مادی و حقوقی بسیاری داشته اند و تلاش های بسیار خوبی در این خصوص انجام گرفته است. در مجموع شرایط عمومی برای یک جهش در جاکارتا فراهم است و ما امیدواریم امسال مردم در مرداد و شهریور خبرهای خوبی از بازی های آسیایی جاکارتا دریافت کنند.

صالحی امیری افزود: همه انتخاب ها بر اساس منطق و ارزیابی های کامل انجام گرفته است و از هرگونه مداخلات متغیر خارجی در مسیر این انتخاب جلوگیری شده و همه جهت گیری ها فنی و تکنیکی است. خوشبختانه همه مقدمات برای اعزام از هواپیما تا لباس برای ملی پوشان فراهم شده است. تیم پشتیبانی اعزام به مسابقات هم طبق برنامه پیش می رود و هم اکنون از نظر ساختاری در پشتیبانی مالی و آمادگی تیم ها هیچ مشکل خاصی نداریم.

وی گفت: ژیمناستیک و بوکس تقاضای افزایش سهمیه در این مسابقات را داشتند که این تقاضا را به ارزیابی فنی ستاد اعزام منوط کردیم که در صورت تصویب در ستاد اعزام مخالفتی با افزایش سهمیه 2 نفر در بوکس و ژیمناستیک مخالفتی نداریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص جوایز ورزشکاران افزود: هم اکنون حجم وسیعی از مشوق ها را در اختیار داریم که از جمله می توان به اعطای جایزه در پای سکو اشاره کرد. طبق مصوبات برای مدال طلا 5 هزار دلار، برای مدال نقره 2 هزار دلار و برای مدال برنز هزار دلار پای سکو به ورزشکاران اعطا خواهد شد که افزایش بسیار مهم و جدی اتفاق افتاد. آئین نامه تشویقی دیگری هم وجود دارد که به تجلیل از قهرمانان مربوط می شود که حجم زیادی از سکه در اختیار مدال آوران قرار می گیرد.

وی گفت: در حمایت از قهرمانان ملی کوتاهی نخواهیم کرد. این وظیفه ماست تا از قهرمانان ورزشی تجلیل کنیم زیرا آنها سرمایه های ملی ما هستند. اما نکته ای که باید اشاره ای به آن داشته باشم این است که ما نسلی از قهرمانان را در اختیار داریم که نماد اخلاق و فضیلت هستند و آنچه برایمان اهمیت دارد معرفت زایی، اخلاق، فتوت و جوانمردی است.

صالحی امیری افزود: نکته ای که باید تاکیدی روی آن داشته باشم این است که امسال ظرفیت بانوان دوبرابر شده است و این نشان می دهد که زنان جایگاه واقعی خود را در کشور بدست آورده اند. در ورزش زنان با سرعت پیشرفت می کنند و از مردان پیشی گرفته اند. به جامعه زنان تبریک می گویم که جایگاه خود را در ورزش یافته اند و به دنبال پیشرفت برای کسب موفقیت در رقابتهای بین المللی هستند.

نظر شما