شناسهٔ خبر: 26022329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگرانی مسئولان از ترافیک در معابر شهر یاسوج

خبرگزاری صداوسیما

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: وضعیت موجود و مشکلات ترافیکی در معابر شهر یاسوج قابل تحمل نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسهنگرانی مسئولان از ترافیک در معابر شهر یاسوج شورای ترافیک استان گفت:وجود وانت بارهای میوه فروش و همچنین دست فروشان در پیاده روها به ویژه در معابر اصلی شهر یاسوج تردد خوردورها را با مشکل مواجه کرده به طوریکه در برخی ساعات مخصوصا در عصرها و اوایل شب شاهد گره کور ترافیکی در این معابر هستیم.
 عزیز فیلی این وضعیت ترافیکی را غیر قابل قبول دانست و افزود:کمیته رفع موانع ترافیکی شهر یاسوج متشکل از فرمانداری، دادستانی، شهرداری و پلیس راهور در کمترین زمان ممکن این موضوع را بررسی و راهکار لازم برای برون رفت از این مشکل را ارائه کند.
آقای فیلی با بیان اینکه وجود وانت بارهای میوه فروش باعث ضر و زیان کسبه و میوه فروشان شناسنامه دار شده اند اضافه کرد: به کمک شورای تامین و نیروی انتظامی و همچنین یگان ویژه با صاحبان وانت بارهای میوه فروش که به صورت شبکه ای فعالیت می کنند برخورد قاطع و قانونی می شود.
فرماندار بویراحمد هم گفت: 40 درصد وانت بارهایی که به صورت غیر قانونی اقدام به فروش میوه و سد معبر در معابر اصلی شهر می کنند پلاک نداشته و یا پلاک را از خوروری خود جدا می کنند.
کناری با بیان اینکه 800 دستگاه وانت بار میوه فروش در ورودی ها، خروجی ها و معابر درون شهری یاسوج شناسایی شده اند افزود:می طلبد دادگستری با صدور دستورات قضایی محکمتری مجریان شهرداری و نیروی انتظامی را برای برخورد با متخلفان یاری کند.نگرانی مسئولان از ترافیک در معابر شهر یاسوج
شهردار یاسوج نیز گفت: برای برون رفت از مشکل ترافیکی ناشی از وجود وانت بارهای میوه فروش در معابر طرح تجمیع و ساماندهی وانت بارها در چند نقطه از شهر در دست اقدام است که متاسفانه این طرح به دلیل معارضات مردمی هنوز اجرایی نشده است.
مقدم از آغاز مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیکی شهر یاسوج در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خوشبختانه مشاور این این طرح مشخص شده و در کمترین زمان ممکن کار مطالعات آن شروع می شود.
وی مدت زمان اجرای این طرح را 15 سال بیان کرد و گفت: با اجرای طرح جامع ترافیکی در یاسوج بسیاری از معضلات ترافیکی در این شهر رفع می شود.
فرمانده پلیس راهور استان نیز گفت: متاسفانه طرج جریمه نقدی وانت بارها بازدارنده نیست به طوریکه صاحبان این خوردرهای میوه فروش به دلیل سود سرشاری که دارند به راحتی مبلغ 500 هزار تومان جریمه را پرداخت کرده و به تخلف خود ادامه می دهند.
سرهنگ خوشوقت افزود: به دلیل مقاومت وانت بارهای میوه فروش در برابر پلیس راهور تاکنون 7 دستگاه خودروی پلیس متحمل خسارت شده و 11 پرونده قضایی علیه نیروهای پلیس در دادسرای نظامی به خاطر برخوورد با متخلفان وانت بار تشکیل و در دست پیگیری است.
وی مهمترین راهکار برای رفع مشکل ترافیکی ناشی از وانت بارها را توقیف بیش از 3 ماه خودرو و حبس صاحبان این خودروها دانست و ادامه داد: بسیاری از صاحبان این خوودروها برای جلوگیری از شناسایی و جریمه اقدام به فک پلاک می کنند که باید راهکاری برای برخورد با این افراد اندیشیده شود.

نظر شما