شناسهٔ خبر: 25996894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعتراض پزشکان خانواده در فارس به تاخیر در پرداختی‌ها

نمایندگی فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کاهش 20 درصدی بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال 97 نسبت به سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: اگر افزایش جمعیت، دستمزد و برخی هزینه‌های دیگر هم در نظر گرفته شود در واقع تا سقف 50 درصد با کاهش بودجه مواجه شده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی بهادر شنبه 19 خرداد در دیدار با نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به طرح تحول سلامت که از دولت یازدهم در کشور اجرایی شد، گفت: بودجه‌های خوبی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که با آن بسیاری از بیمارستان‌ها مجهیز و تعمیر شدند اما در عین حال واکنش‌ها و اعتراضاتی را هم به دنبال داشت. اگرچه لازم بود این طرح ادامه یابد اما به دلیل کمبود بودجه دچار چالش‌هایی شد.

وی افزود: علی‌رغم کاهش قابل توجه بودجه‌ دانشگاه در سال جاری اما همه تلاش ما این است که از حجم خدمات کاسته نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: سعی کرده‌ایم با اولویت‌بندی بیماران به اورژانسی و نیمه اورژانسی و ...مشکلی در ارائه خدمات پیش نیاید.

بهادر به اعتراضات روزهای اخیر پزشکان خانواده در فارس هم اشاره و آن را ناشی از تاخیر در پرداخت معوقاتشان اعلام کرد و افزود: با وزارتخانه و سیستم‌های نظارتی رایزنی‌هایی انجام شده تا این مهم از مجاری قانونی حل‌وفصل شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی به شکل زیربنایی در قالب کاربری و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دو حوزه آموزش و پژوهش در حال انجام است، ادغام سیستم دولتی با پردیس‌ها را از جمله چالش‌های همیشگی بین دانشجویان دانست و گفت: طی مدت اخیر تلاش ردیم تا با ادغام بخشی از آنها از بروز تنش میان دانشجویان جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مجموعه‌ای مانند دانشگاه علوم پزشکی با سیستم‌های متعدد نظارتی روبه‌رو است که بعضا برخی از آنها با روح دانشگاه همخوانی ندارند، خاطرنشان کرد: از این رو تلاش کردیم تا با گفت‌وگو آنها را نسبت به سیستم این مجموعه توجیه کنیم. در این دانشگاه خارج از سلایق سیاسی افراد، از همه گروه‌ها برای مدیریت های مختلف استفاده شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتقاد دارد که پزشک خانواده اجباری دستاورد مثبتی به همراه ندارد و برای خدمت در عرصه‌ی سلامت باید افراد انگیزه کافی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، علی بهادر ظهر شنبه 19 خرداد در جمع نمایندگان پزشکان خانواده استان فارس و با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده از 6 سال قبل در استان فارس، محدودیت های اعتباری عرصه‌ی سلامت کشور را یادآوری و اضافه کرد: باید بکوشیم این بودجه، در مسیر درست هدایت شود؛ پزشکان خانواده، به عنوان خط مقدم امر تقدم پیشگیری بر درمان، نقش موثری در صرفه‌جویی هزینه ها در کشور دارند، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز راهکار صحیح مهار هزینه های اضافی سلامت، بیماریابی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها را اجرای برنامه پزشک خانواده دانست و از پزشکان خانواده استان خواست تا برای ثمربخشی این دستاوردها در ادامه این مسیر 6 ساله، با گفتمان و منطق، پیگیر مسایل خود باشند.

بهادر با تاکید براینکه مسائل مد نظر پزشکان خانواده فارس با مسئولان کشور مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد که می توان با انتخاب نمایندگانی از میان پزشکان خانواده و ارائه‌ی راهکارهای منطقی امکان دست‌یابی به نتایج مورد نظر مقدور است. و گفت: انتظارات پزشکان خانواده به عنوان دروازه ورودی سلامت، باید مورد توجه قرار گیرند.

حمیرا وفایی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز با بیان اینکه پزشکی عمومی، شالوده پزشکی است، گفت: همه پزشکان و مسوولان در طی این 6 سال، با همدلی کار را پیش برده اند و پیگیری مسایل را به حق می دانیم.

وی افزود: برای اختیاری شدن برنامه پزشک خانواده، برای پزشکان و مردم، نشست های متعددی برگزار و موضوع پیگیری شده است.

پیگیری پرداخت‌های قانونی به پزشکان خانواده، پرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر، استفاده از تجارب اجرایی پزشکان خانواده فارس، به کارگیری سیاست‌های تشویقی و ارتقای منزلت پزشکان خانواده در سیستم سلامت کشور، از جمله درخواست های مطرح شده از سوی پزشکان خانواده در این نشست بود.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز جمعی از پزشکان خانواده برای بیان برخی انتظارات خود در مقابل دانشگاه علوم پزشکی شیراز تجمع کردند که رئیس و معاونان دانشگاه به همراه رئیس اداره پزشک خانواده فارس، رئیس بیمه سلامت فارس و مدیرکل درمان بیمه تامین اجتماعی فارس، در نشستی با حضور نمایندگان پزشکان خانواده اولویت‌ها و انتظارات آنان را بررسی کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما