شناسهٔ خبر: 25545618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانسون با اشاره به تحولات پس از خروج آمریکا از برجام؛

راه های حمایت از شرکت های اروپایی بررسی می شود

تهران – ایرنا – بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس گفت که روز سه شنبه در دیدار با همتایان فرانسوی و آلمانی خود راه های حمایت از شرکت هایی را که با ایران همکاری بازرگانی دارند، بررسی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، جانسون اظهار داشت: کاری که قرار است روز سه شنبه در بروکسل انجام دهیم گفت وگو در این باره است که درخصوص کمک به شرکت های انگلیسی چه کاری می توانیم انجام دهیم، شرکت های اروپایی این اطمینان را دارند که هنوز می توانند به تجارت با ایران ادامه دهند.
به گزارش ایرنا، ترامپ سه شنبه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد. این اقدام وی برخلاف توصیه های جهانی برای ماندن در برجام انجام گرفت.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با این اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای تاکید کرد و انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقیمانده در توافق هسته ای ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، نظام تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.
محمدجواد ظریف بامداد امروز در ادامه رایزنی های خود درباره توافق هسته ای که به دستور روحانی صورت می گیرد، وارد مسکو پایتخت روسیه شد تا امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران را بررسی کند.
سفر وزیر خارجه ایران از شنبه شب آغاز شد و در نخستین مرحله در پکن با همتای چینی خود گفت وگو کرد.
وی قرار است سه شنبه در بروکسل با وزیران خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و موگرینی دیدار و گفت وگو کند.
شبک**9423**1392

نظر شما