شناسهٔ خبر: 25543062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس؛

نتانیاهو: امروز در حافظه ما ثبت می شود

تهران - ایرنا - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در مراسم گشایش غیرقانونی سفارت آمریکا در قدس گفت: این اقدام، تا نسل ها بعد در حافظه اسرائیلی ها خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از قدس، وی افزود: امروز، روز بزرگی برای قدس و (رژیم) اسرائیل است. روزی که تا نسل های بعد در حافظه ملی ما حک خواهد شد.
نتانیاهو از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر عمل به وعده اش در انتقال سفارت ایالات متحده از تل آویو به قدس تشکر کرد و مدعی شد که قدس، «پایتخت ابدی و منسجم اسرائیل است.»
پایگاه صهیونیستی عاروتص شوع نیز با بازتاب سخنان نتانیاهو از قول وی خطاب به هیات آمریکایی حاضر در مراسم افتتاح سفارت گزارش داد: ما دوستان بهتری در جهان نداریم. شما حامی اسرائیل و قدس هستید.
وی ضمن قدردانی از اقدام رئیس جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس، افزود: پرزیدنت ترامپ، شما با به رسمیت شناختن تاریخ، تاریخ ساز شده اید.
آمریکا امروز دوشنبه رسما سفارت خود را از تل آویو به شهر قدس منتقل کرد و نتانیاهو این اقدام را بسیار مهم برشمرد.
ترامپ نیز در پیامی ویدئویی برای مراسم گشایش سفارت آمریکا گفت که رژیم اسرائیل نیز حق دارد از پایتخت خود نام برد.
ترامپ افزود: ما دست دوستی به سوی اسرائیل، فلسطینی ها و همه همسایگان شان دراز می کنیم.
'جرد کوشنر' داماد ترامپ نیز در سخنانی مضحک در این مراسم گفت: آمریکا در کنار اسرائیل می ایستد، زیرا هر دو ما به آزادی و حقوق بشر معتقدیم. ما با هم هستیم، زیرا به باور ما، دمکراسی ارزش دفاع کردن را دارد.
کوشنر همچنین به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشاره ای داشت و از به گفته وی سخت کوشی نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل تشکر کرد.
داماد ترامپ در سخنان خود بر تعهد آمریکا به یافتن راهکاری برای پایان مسالمت آمیز به درگیری های خاورمیانه تاکید کرد و گفت: قدس باید شهری بماند که همه ادیان را گردهم آورد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش بدنبال به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس خبر داد، تصمیمی که با خرسندی نتانیاهو همراه شد. این تصمیم، خشم فلسطینی ها را برانگیخت و انتقاد جامعه جهانی را در برداشت. فلسطینی ها در اعتراض به تصمیم انتقال سفارت، در امتداد مرز غزه تظاهرات کردند که با اعمال خشونت شدید نظامیان صهیونیستی مواجه شد.
گزارش ها حاکی است که تاکنون ده ها فلسطینی در جریان تیراندازی نیروهای صهیونیستی در امتداد مرز غزه به شهادت رسیده و بیش از 2 هزار تن زخمی شده اند.
شبک**اروپام**9109**1392

نظر شما