شناسهٔ خبر: 2553719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بوش شکنجه گران سیا را «میهن پرست» دانست

صاحب‌خبر -
رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از اقدام کمیته اطلاعاتی سنا در انتشار گزارش مربوط به شکنجه ماموران سیا آنها را افرادی "میهن پرست" ارزیابی کرد.

به گزارش تسنیم، در حالی که گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در خصوص روش های بازجویی قرار است طی هفته جاری منتشر شود، جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق ضمن انتقاد از این تصمیم ماموران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا را میهن پرست توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش، جورج بوش در مصاحبه با شبکه سی ان ان از اقدامات ماموران سیا دفاع کرده است. پس از کار و تلاش طی ۳ سال گذشته و ماه ها بحث و جدل در واشنگتن قرار است خلاصه ای از گزارش ۴۰ میلیون دلاری سنا در خصوص اقدامات شکنجه گرانه سیا طی هفته جاری منتشر شود.

جورج بوش گفت: ما خوش شانس هستیم که مردان و زنانی داریم که به سختی در سازمان سیا به نفع ما کار و تلاش می کنند. اینها میهن پرستان هستند. پیش از این گمانه زنی هایی مطرح شده بود که گزارش کمیته اطلاعاتی سنا نشان خواهد داد که استفاده از روش های شدید بازجویی توسط ماموران سیا در دوره ریاست جمهوری بوش که پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی اجرا شده کمکی به مقام های آمریکایی برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز نکرده است.

دانی فاین اشتاین رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا پیش از این تاکید کرده بود که این گزارش جزییات زیادی را در خصوص بازداشت ها و برنامه های بازجویی سیا فاش خواهد کرد و سئوالا جدی و حساسی را در خصوص عملیات های اطلاعاتی و جاسوسی و نظارت بر این عملیات ها به وجود خواهد آورد.

وی افزود: یافته های این گزارش نشان می دهد که ارزش های اجتماعی و قانونی که ما در جامعه آمریکا به آنها افتخار می کنیم به واسطه استفاده از روش های شکنجه گرانه سیا تضعیف شده است.

نظر شما