شناسهٔ خبر: 25512765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اکثر سفرای اروپایی در مراسم گشایش سفارت آمریکا در قدس شرکت نمی کنند

بسیاری از کشورهای اروپایی گفته اند ترجیح می دهند برای به رسمیت شناختن این شهر تا زمانی که وضع آن در گفتگو با فلسطینیان نهایی شود، منتظر بمانند.

صاحب‌خبر -

اکثر سفرای اروپایی در مراسم گشایش سفارت آمریکا در قدس شرکت نمی کنندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت: چهل دیپلمات خارجی از جمله سفرای اتریش، جمهوری چک، رومانی و مجارستان در مراسمی در وزارت امور خارجه اسرائیل که به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به  (شهر اشغالی) قدس برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم رافائل آهرن نوشت: سفرای چهار کشور عضو اتحادیه اروپا با شکستن اجماع کشورهای اروپایی قرار است روز یکشنبه در مراسمی در وزارت امور خارجه اسرائیل به مناسب افتتاح رسمی سفارت آمریکا در (شهر اشغالی) قدس شرکت کنند.

وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي هشتاد و شش سفیر خارجی مستقر در فلسطين اشغالي را به این مراسم دعوت کرد. این مراسم قرار است یک روز پیش از افتتاح رسمی این سفارتخانه در قدس برگزار شود. بسیاری از کشورهای اروپایی از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به علت آن که در راستای اجماع بین المللی نیست انتقاد کرده و گفته اند ترجیح می دهند برای به رسمیت شناختن این شهر تا زمانی که وضع آن در گفتگو با فلسطینیان نهایی شود، منتظر بمانند.

به گزارش کانال ده تلویزیون اسرائیل، اتحادیه اروپا اخیرا پیش نویس قطعنامه ای را تهیه کرد که در آن تصمیم ترامپ را در ششم دسامبر برای به رسمیت شناختن  (شهر اشغالی) قدس به عنوان پایتخت رژيم اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به این شهر، محکوم کرده است، اما پراگ، بخارست و بوداپست مانع از این اقدام شدند.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطين اشغالي ریاست این مراسم را برعهده خواهد داشت. جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، استیون منوچین، وزیر خزانه داری، جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ، ایوانکا ترامپ، مشاور و دختر ترامپ و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات بین المللی، نمایندگان آمریکا در این مراسم خواهند بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژيم صهيونيستي، روون ریولین،‌ رئیس و دیگر مقامات بلندپایه اين رژيم نیز قرار است در این مراسم شرکت کنند.

نظر شما