شناسهٔ خبر: 25494819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صهیونیستها 34 تن از نیروهای پزشکی در نوار غزه را زخمی کردند

تهران - ایرنا - نظامیان رژیم صهیونیستی در درگیری با فلسطینییان در مرزهای شرقی نوار غزه، با شلیک گلوله و گاز اشک آور 34 تن از نیروهای پزشکی را زخمی و به 4 آمبولانس خسارت کلی وارد کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'اشرف القدره' مسوول اقدامات پزشکی در نوار غزه دیشب (جمعه شب) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نظامیان صهیونیست با هدف قرار دادن کادر پزشکی، مانع امداد رسانی آنها به زخمی های راه پیمایی مسالمت آمیز 'بازگشت' در مرز شرقی نوار غزه شدند.
القدره افزود: 34 تن از کادر پزشکی فلسطین بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شده و به 4 آمبولانس در حمله نظامیان صهیونیست خسارات کلی وارد شده است.
وی خواستار حفاظت بین المللی از پزشکان و امداد رسانان در نوار غزه شد.
مقامات بهداشتی در نوار غزه پیش از این از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن 973 تن دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور و حمله نظامیان رژیم صهیونیست به راه پیمایان در نزدیکی 'دیوار امنیتی' حد فاصل شرق نوار غزه و فلسطین اشغالی، خبر داده اند.
منابع خبری دیروز گزارش دادند که نظامیان صهیونیست در هفتمین جمعه از اعتراض مردم فلسطین علیه اشغالگری این رژیم در مرز غزه و سرزمین های اشغالی، دو فلسطینی را شهید و 61 تن دیگر را زخمی کردند.
نظامیان صهیونیست، با هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان فلسطینی دو جوان را در 'جبالیا' و 'شرق خان یونس' به شهدات رساندند.
صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه در تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
نظامیان صهیونیست همچنین اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان کردند که منجر به مسمومیت ده ها تن شد.
هفته گذشته مقام های بهداشتی فلسطین در گزارشی اعلام کرده بودند که از آغاز تظاهرات بازگشت در نوار غزه 50 فلسطینی شهید و بیش از یک هزار و 700 تن دیگر زخمی شده اند.
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد 'روز زمین' راهپیمایی موسوم به راهپیمایی بازگشت در منطقه مرزی بین غزه و سرزمینهای اشغالی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.
خاورم** 1453**1651

نظر شما