شناسهٔ خبر: 25477284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسماعیل هنیه: مقاومت هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت

اسماعیل هنیه در سخنانی گفت مقاومت هرگز سلاح خود را بر زمین نخواهد گذاشت و ما هرگز دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ­به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جمع تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه تأکید کرد: مقاومت هرگز سلاح خود را بر زمین نخواهد گذاشت و ما هرگز دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در تظاهرات روز بزرگ بازگشت در شرق منطقه البریج در نوار غزه سخنرانی می‌کرد، گفت: آزادی اسرای فلسطینی امانتی بر عهده ماست و آن‌ها به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت. هفتاد سال از اشغال سرزمین فلسطین و آواره کردن ملت فلسطین می‌گذرد و اشغالگران تصور می‌کردند ما با گذر زمان حق، سرزمین، فلسطین، مسجد الاقصی و قدس خود را فراموش می‌کنیم، اما امروز مردمان ما اعم از زنان و مردان در منطقه الوسطی (دیر البلح) می‌گویند هرگز فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را فراموش نخواهیم کرد. ما هرگز فلسطین ممتد از بحر (فرات) تا نهر (نیل) را فراموش نخواهیم کرد و هرگز هرگز هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

او افزود: این یک شعار نیست بلکه شیوه، اصل، باور، واقعیت، اعتقاد و تفکری است که سازش و معامله را نمی‌پذیرد. یازده سال است که ما را در نوار غزه محاصره کرده اند و سه جنگ را علیه ما به راه انداخته اند تا ما را مجبور کنند اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، اسلحه مقاومت را زمین بگذاریم و توافقنامه‌های ظالمانه با دشمن صهیونیستی را به رسمیت بشناسیم، اما ما گفتیم اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و ­مقاومت هرگز اسلحه خود را بر زمین نمی‌گذارد بلکه تسلیحات خود را توسعه و گسترش می‌دهد.

هنیه گفت: در آغاز محاصره نوار غزه موشک قسام بردی در حد دو یا سه کیلومتر تا خارج از مرز‌های نوار غزه داشت، اما در سال ۲۰۱۴ دلاوران گردان‌های قسام حیفا را هدف قرار دادند و اکنون سلاح‌های مقاومت دشمن ما را به هراس و وحشت افکنده و اعتماد و اطمینان را برای ملت فلسطین به ارمغان آورده است. خداوند به جوانان ما و اسلام و فلسطین عزت ببخشد؛ این ملت بزرگ در کرانه باختری و نوار غزه و خارج از اراضی فلسطین محدوده ۱۹۴۸، یک ملت واحد است و در پشت آنان یک امت عظیم قرار دارد.

او افزود: امت اسلامی با وجود اینکه دچار گرفتاری و مشکلات شده است، اما فلسطین را در قلب خود جای داده است و مقاومت بر بالای سر این امت جای دارد. ما به امت شهدا و اسرا و بزرگان وابسته ایم، ما به امتی وابسته هستیم که بزرگانی مانند شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، یاسر عرفات و همه دلاوران آن را رهبری می‌کنند.

انتهای پیام/

سخنرانی هنیه در تظاهرات نوار غزه

نظر شما