شناسهٔ خبر: 25106963 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

افتتاح نمایشگاه ۱۲۰ عکس فیلم از ۱۲۰ کارگردان تاریخ سینمای ایران

صاحب‌خبر -

در آستانه ۱۲۰ ساله شدن سینمای ایران، نمایشگاه «۱۲۰ عکس فیلم از ۱۲۰ کارگردان تاریخ سینمای ایران» در کاخ جشنواره سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح شد.

به گزارش عصرایران به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، بعد از ظهر جمعه ۳۱ فروردین نمایشگاه «۱۲۰ عکس فیلم از ۱۲۰ کارگردان تاریخ سینمای ایران» با حضور رضا میرکریمی دبیر سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، علیرضا شجاع نوری مدیر تبادل تجارب سینمایی، سیف اله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه و جمعی از هنرمندان ایرانی و خارجی از جمله دبورا یانگ، میشل فرودون، فرانکو نرو و … در پردیس چارسو افتتاح شد.

صمدیان در حاشیه این مراسم در سخنانی گفت: امسال به مناسبت اینکه در آستانه ۱۲۰ سالگی سینمای ایران هستیم یک نقب عکاسانه به تاریخ سینمای ایران زدیم و نفر اولی هم که سراغش رفتیم جمال امید بود چراکه پژوهش های زیادی در این زمینه انجام داده است.

صمدیان در پایان تاکید کرد: عکاسان سینمای ایران کمک کردند تا با سرعت خوبی مجموعه این عکس ها آماده شود و در نمایشگاه عکس هایی از فیلم «لیلی و مجنون» ساخته عبدالحسین سپنتا تا آثار دهه ۹۰ سینمای ایران به نمایش درآمده است.

در بخش نمایشگاهی «رویدادهای ویژه» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایشگاهی از عکسهای عکاسی نشده فیلم‌های «گاو»، «باد صبا» و در دوره سی‌و پنجم نمایشگاه عکس‌های عکاسی‌نشده فیلم «ناخدا خورشید» و نیز نمایشگاه عکس و پوستر بزرگداشت زنده‌یاد «عباس کیارستمی» همزمان با جشنواره برگزار شد.

امسال هم نمایشگاه «۱۲۰ عکس فیلم از ۱۲۰ کارگردان تاریخ سینمای ایران» همراه با پوسترهای سه دوره بخش‌های‌ اصلی و جنبی جشنواره‌ جهانی فیلم فجر ارایه شده است.

این پوسترها عمدتا با مدیریت هنری ایرج تقی‌پور و طراحی حمیدرضا بیدقی و دو مورد از طرح‌های علی خورشیدپور در سی و ششمین دوره همراه است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

نظر شما