شناسهٔ خبر: 24991413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امداد رسانی هلال احمربه ۱۱ خانوار گرفتار در سیل

خبرگزاری صداوسیما

نیروهای هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد یازده خانواده گرفتار در سیلاب شهرستانهای لنده و کهگیلویه را امداد رسانی کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گفت: درامداد رسانی  هلال احمربه ۱۱ خانوار گرفتار در سیل پی بارش‌های اخیر در استان به ۱۱ خانوار گرفتار در سیل و باران در شهرستان لنده و کهگیلویه امدادرسانی شد.
سید امان الله جهانبین افزود: از این تعدادخانوار پنج خانوار در کوه سیاه لنده که در پی بارش‌های شدید اخیر همراه با تگرگ در معرض خطر بودند از سوی هلال احمر لنده امداد رسانی شدند.
وی با بیان اینکه در این امداد رسانی وسایل خوراکی و گرمایشی نیز در اختیار این خانوار‌ها قرار گرفت ادامه داد: این خانواده‌ها پس از امداد رسانی با همکاری تیم‌های امداد و نجات به شهر لنده منتقل شدند.
جهانبین اضافه کرد: در تماس با جمعیت هلال احمر ۶ خانوار عشایری که چادر‌های آن‌ها دچار آبگرفتگی شد نیز با همکاری تیم‌های امداد و نجات در مکان مناسب اسکان داده شدند.
جهان بین گفت: در شهرستان چرام نیز ۶ خودرو به دلیل طغیان آب در راه‌های ارتباطی با همکاری جمعیت هلال احمر رها سازی شدند.
بیشترین بارندگی‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد که از پنجشنبه آغاز شد در شهرستان لنده با ۵۶ میلیمتر گزارش شده است.
در این مدت لیکک  ۴ و ۵۵ دهم ، سرفاریاب ۵۳، قلعه دختر ۴۷، چرام ۴۴، سرآسیاب یوسفی بهمئی ۴۳، قلعه رئیسی ۳۹، جاورده ۳۸، لوداب ۳۵، امیرآباد بابکان ۳۴، یاسوج ۳۲ و ۵دهم ، سی سخت ۳۱، باشت ۲۹، چیتاب ۲۹، دهدشت ۲۷ و ۶ دهم، دوگنبدان ۱۶ و ۲ دهم و امامزاده جعفر ۹ و ۶ دهم میلیمتر باران باریده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما