شناسهٔ خبر: 2498322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

زیردریایی فاتح در سال جاری رونمایی می‌شود/ آغاز ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:‌ زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می‌شود و ناوشکن کلاس جماران در مدل‌های دو تا هفت نیز در حال تولید است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه بزرگ روز ارتش که صبح امروز(29 فروردین) با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش اکنون در خلیج عدن حضور دارد و به سمت مسقط در حال حرکت است.

وی در ادامه افزود: این ناوگروه روز هشتم یا نهم اردیبهشت وارد آب‌های دریایی کشورمان می‌شود و همچنین ناوگروه سی‌ام ارتش دو روز قبل حرکت خود را آغاز کرد.
 
دریادار سیاری همچنین از آغاز ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: پروژه ساخت ناوشکن آموزشی خلیج فارس، یکی از بزرگترین پروژه‌های ارتش خواهد بود و این ناوشکن، توانایی نیروی دریایی افزایش می‌دهد چرا که هم قادر است در عرصه آموزشی عمل کرده و هم می‌تواند ماموریت‌های ناوشکن را انجام دهد.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطر نشان کرد: زیردریایی کلاس فاتح در سال جدید رونمایی می‌شود و ناوشکن کلاس جماران در مدل‌های دو تا هفت نیز در حال تولید است.
 
وی ادامه داد: دزدی دریایی همچنان ادامه دارد، ولی ما با قدرت با آن مقابله می‌کنیم.

دریادار سیاری درباره همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر نیز گفت: ما با همه کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله آذربایجان در ارتباط هستیم و معتقدیم اگر امنیت این منطقه برقرار نشود، ما نمی‌توانیم از منابع این دریا استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد قراردادی میان ایران و این کشورها بسته شود، این کار از طریق وزارت دفاع انجام خواهد شد.

انتهای پیام/


نظر شما