شناسهٔ خبر: 24726398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار بندر آستارا خبر داد:

ورود بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر نوروزی به بندر آستارا

خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا از ورود بیش از ۸۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی به این شهرستان گردشگرپذیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، یونس رنجکش، فرماندار آستارا در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها، اظهارکرد: در مرحله نخست تعطیلات نوروزی ۸۰۰ هزار نفر گردشگر با حضور در بندر آستارا از جاذبه های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان دیدن و از مراکز تجاری خرید کردند.

 

وی افزود: این آمار ورود گردشگران نوروزی به بندر آستارا مربوط به ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۵ فروردین ماه سال جاری است.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۱۶۴ هزار خودرو وارد این شهرستان شده اند، تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر حدود هزار گردشگر خارجی نیز در مرز آستارا تردد داشته که عمدتا از کشور جمهوری آذربایجان هستند.

 

رنجکش گفت: همچنین براساس آمارهای ارائه شده حدود ۱۶ هزار نفر از مرز زمینی بندر آستارا به مقصد کشور جمهوری آذربایجان تردد داشته اند.

 

وی با بیان اینکه در این بازده زمانی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی بندر آستارا پر بودند، اظهارکرد: بیش از ۱۴ هزار نفر نیز در مدارس و اماکن متبرکه اقامت داشتند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا اضافه کرد: در پذیرایی از گردشگران نوروزی ۵ هزار خانوار نیز از چادرهای مسافرتی برای اقامت در سطح شهرستان استفاده کردند.

 

رنجکش از آمادگی لازم برای حضور گردشگران در مرحله دوم سفرهای نوروزی به شهرستان مرزی و بندر آستارا خبر داد و خواستار رعایت حقوق شهروندی – احترام به طبیعت و حفظ امنیت و رعایت اصول و ایمنی از سوی مسافران نوروزی در این شهرستان شد.

نظر شما