شناسهٔ خبر: 24721610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۸۰۰ هزار مسافر در دور نخست مسافرت های نوروزی وارد آستارا شدند

آستارا- بیش از ۸۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از سراسر کشور در مرحله نخست تعطیلات به شهرستان مرزی آستارا در استان گیلان سفر کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آمارهای دریافتی از مراکز مختلف گردشگری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا، این تعداد گردشگر از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۶ الی پنجم فروردین ماه سال ۹۷ وارد آستارا شده و از مناطق مختلف گردشگر پذیر این شهرستان غربی استان گیلان بازدید کرده اند.

تردد ۱۶ هزار نفر از مرز زمینی آستارا به آذربایجان

فرماندار آستارا در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال۹۶ الی ۵ فروردین سال جاری بیش از ۱۶۴ هزار خودرو وارد شهرستان آستارا شده اند، اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته حدود هزار گردشگر خارجی نیز از طریق مرز زمینی آستارا تردد کرده اند که اکثرا از کشور جمهوری آذربایجان است.

یونس رنجکش افزود: براساس آمارهای ارائه شده از طرف گمرک و پایانه مرزی آستارا حدود ۱۶ هزار نفر نیز در طول مدت یاد شده از طریق مرز زمینی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان تردد داشته اند.

وی گفت: در این مدت ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی آستارا نیز در اختیار مسافرین بوده و بیش از ۱۴ هزار نفر نیز در مدارس و اماکن متبرکه این شهرستان مرزی اقامت داشته اند.

فرماندار آستارا گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در پذیرایی از گردشگران نوروزی تعداد پنج هزار خانوار نیز از چادرهای مسافرتی برای اقامت در سطح شهرستان آستارا استفاده کرده اند.

وی ضمن تقدیر از کلیه عوامل ستاد مدیریت خدمات سفر در شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: آمادگی های لازم برای حضور گردشگران در مرحله دوم سفرهای نوروزی نیز در این شهرستان گردشگر پذیر کشور وجود دارد.

آمادگی کامل همه دستگاه ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی

رنجکش تاکید کرد: امسال آستارا با مدیریت مناسب و امکانات خوب در تعطیلات نوروزی شاهد ارائه خدمات ویژه به گردشگران داخلی و خارجی در استان گیلان است.

وی گفت: امسال مرز آستارا با عزیمت دارندگان گذرنامه بین‌المللی و ویزا از ایران به جمهوری آذربایجان عده ای تعطیلات عید نوروز را در این کشور همسایه به سر بردند،

کی اشاره به وجود جاذبه‌های ساحلی، کوهستانی و اقتصادی آستارا خاطرنشان کرد: این شهرستان با توجه به قرار گرفتن در نقطه اتصال دو استان مهم کشور و نیز همجواری با کشورهای منطقه قفقاز و مهم‌تر از همه قرار گرفتن در مسیر عبور کریدور شمال-جنوب، محل مناسب برای سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری است.

شهرستان مرزی آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد و با داشتن جاذبه‌های ویژه تجارت مرزی و طبیعت زیبای ساحل دریای خزر و گردنه حیران در تمام فصول به ویژه در تعطیلات سال نو و تابستان، پذیرای میهمانان و گردشگران است.

نظر شما