به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی - هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری می رسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد .
صبح امروز عملیات اجرایی ساخت سه دستگاه پل خاص به طول ۶۵۰ متر در محور هراز به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
در جریان بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از محور هراز عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص شامل پل هراز به طول ۳۵۰ متر، پل تکاور به طول ۱۵۰ متر و پل ابتهاج به طول ۱۵۰ متر به دستور وی آغاز شد.
این پروژهها به طول ۶۵۰ متر و عرض ۱۴/۵۰ متر است که ارتفاع بلند ترین پایه آن به ۱۸۰ متر میرسد، همچنین این پروژهها از نوع پلهای کابلی ترکهای است.
عملیات خاکی این پروژهها بالغ بر ۵ هزار مترمکعب، آرماتوربندی ۷۰۰ هزار کیلومتر، کابلگذاری ۲۵۰ هزار کیلوگرم و بتنریزی ۴ هزار متر مکعب است.
همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری می رسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهره برداری شده است.
عبدالله بهادری افزود : یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده ' کلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی گفت : قطعه دوم در محدوده ' سیاه بیشه ' تا ' لهاش ' واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است .
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه ' بایجان ' در کیلومتر حدود ۷۰جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است .
وی اضافه کرد : چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده ' لاسم' در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است .
بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول ۶۲ کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت ، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می رسد.
∎
صبح امروز عملیات اجرایی ساخت سه دستگاه پل خاص به طول ۶۵۰ متر در محور هراز به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
در جریان بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از محور هراز عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص شامل پل هراز به طول ۳۵۰ متر، پل تکاور به طول ۱۵۰ متر و پل ابتهاج به طول ۱۵۰ متر به دستور وی آغاز شد.
این پروژهها به طول ۶۵۰ متر و عرض ۱۴/۵۰ متر است که ارتفاع بلند ترین پایه آن به ۱۸۰ متر میرسد، همچنین این پروژهها از نوع پلهای کابلی ترکهای است.
عملیات خاکی این پروژهها بالغ بر ۵ هزار مترمکعب، آرماتوربندی ۷۰۰ هزار کیلومتر، کابلگذاری ۲۵۰ هزار کیلوگرم و بتنریزی ۴ هزار متر مکعب است.
همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری می رسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهره برداری شده است.
عبدالله بهادری افزود : یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده ' کلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.
وی گفت : قطعه دوم در محدوده ' سیاه بیشه ' تا ' لهاش ' واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است .
مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه ' بایجان ' در کیلومتر حدود ۷۰جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است .
وی اضافه کرد : چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده ' لاسم' در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است .
بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.
وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول ۶۲ کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت ، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می رسد.
نظر شما