شناسهٔ خبر: 24585415 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

رویکرد جمهوری اسلامی مبارزه با چهارشنبه‌سوری نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون راهبرد نظام جمهوری اسلامی مبارزه با چهارشنبه‌سوری نبوده و حتی رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که چهارشنبه سوری با منابع دینی ناسازگاری ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سیدجواد حسینی شامگاه گذشته  در نشستی با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی که با موضوع چهارشنبه سوری در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی گاهی ناآگاهانه و ناخودآگاه برخوردها با چهارشنبه سوری را از دایره اجتماعی به دایره سیاسی می غلطانند.

وی ادامه داد: چهارشنبه سوری یک سنت در جامعه ایران است که دارای ویژگی‌هایی از جمله دیرینگی، جمعی و آیینی است که هر سه ویژگی جنبه اجتماعی دارد. فرهنگ سازی برای انجام مراسم سنتی چهارشنبه سوری باید فارغ از نگاه سیاسی و همراه با رویکرد اجتماعی باشد.

حسینی افزود: چهارشنبه سوری کارکردهای مثبت دارد؛ نشاط جمعی، همگرایی، انسجام ملی، همدلی، دوستی و آمادگی برای سال جدید می‌تواند از کارکردهای مثبت آن باشد.

معاون اجتماعی،  سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته این مراسم همراه با کارکردهای نامناسب نیز بوده است که مهم‌ترین آنها ضربات جسمی و روحی‌ است که به افراد جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که «با فرهنگ سازی طی 2 سال اخیر، آسیب‌ها و عوارض چهارشنبه سوری کمتر شده است»، افزود: آموزش، مشارکت اجتماعی، الگوسازی‌های مناسب، اقدامات و برنامه‌های جذاب برای جلوگیری از آسیب‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند از آسیب‌های چهارشنبه سوری بکاهد.

نظر شما