شناسهٔ خبر: 24543637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

اخبار جهان

صاحب‌خبر -

ارتش سوریه «دوما و حرستا» در غوطه شرقی دمشق را محاصره کرد
ایسنا| ارتش سوریه دیروز (شنبه) عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد؛ به طوری که توانست پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را رقم زده و دو شهر حرستا و دوما را به محاصره درآورد. ارتش سوریه دیروز عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق را ادامه داد تا جایی که در بیشتر مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح پیشروی کرد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از فعالان مخالف در دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد كه نیروهای دولتی سوریه بعد از پیشرفت میدانی و پس‌گرفتن شهرک مسرابا دوما و حرستا را از بقیه مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در غوطه شرقی جدا کرده و بر مسیرهای ارتباطی این دو شهر کنترل نظامی یافته‌اند.
گروه رسانه‌ای «الإعلام الحربی» وابسته به حزب‌الله لبنان تأکید کرد كه ارتش و همپیمانانش به‌ طور کامل بر شهرک مسرابا تسلط یافته‌ و در عین حال کازیه کیلانی واقع در اتوبان دوما - حرستا را نیز به تصرف خود درآورده‌اند و در حال ‌حاضر نیروهای مسلح موجود در حرستا تقریبا در محاصره هستند. شبکه‌های مجازی حامی دولت سوریه هم تأکید کرده بودند،‌ ارتش همزمان با حرکت به سمت مسرابا به طرف روستای مدیرا پیشروی کرده و توانسته امنیت کشتزارهای میان دو روستای بیت سوی و مسرابا را برقرار کند.

میدل ایست ‌آی فاش کرد
دریافتی ماهانه ملک سلمان 2‌هزار برابر حقوق سالانه ترامپ است

ایسنا| یک سایت خبری انگلیس فاش کرد كه دریافتی ماهانه پادشاه عربستان 2 ‌هزار برابر حقوق سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا است. یک سایت خبری انگلیس در گزارشی مبلغی که سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان ماهانه از خزانه دولت عربستان دریافت می‌کند را با حقوقی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سالانه دریافت می‌کند، مقایسه کرد. سایت خبری «میدل ایست‌ آی» فاش کرد كه پادشاه عربستان هر ماه 2‌ هزار برابر حقوق دریافتی ترامپ در کل ‌سال را دریافت می‌کند و در مقایسه با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس این اختلاف بسیار بیشتر می‌شود. دیوید هرست، نویسنده مشهور انگلیسی در مقاله‌ای به ولخرجی‌ها در عربستان پرداخت و نوشت كه یک منبع نزدیک به دفتر پادشاهی عربستان به من اطلاع داد، دریافتی‌های پادشاه از خزانه اکنون به حدود 3 میلیارد ریال عربستان می‌رسد و این معادل ۸۰۰‌ میلیون دلار در ماه است، کسی تصور نکند که این عدد اشتباه تایپی است؛ نه این عدد درست است، هشتصد ‌میلیون دلار در ماه!
هرست با مقایسه دریافتی‌های پادشاه عربستان با حقوق نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت كه نخست‌وزیر انگلیس سالانه مبلغی حدود ۱۵۰‌هزار و ۴۰۲ پوند دریافت می‌کند، این مبلغ شامل ارزش آپارتمانی که او در دفتر ریاست‌جمهوری در داونینگ استریت ساکن است و دیگر اماکن اقامت رسمی‌اش نمی‌شود و رئیس‌جمهوری آمریکا سالانه ۴۰۰‌هزار دلار دریافت می‌کند اما پادشاه عربستان برای خودش پرداختی ماهانه‌ای معادل 2 هزار برابر دریافتی یک‌ سال کامل ترامپ را تأیید و پرداخت می‌کند.

پوتین: آمریکا برای «کارهای کثیفش» دیگران را سرزنش می‌کند
ایسنا| ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با ان‌بی‌سی بار دیگر اتهام‌زنی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این‌که او دستور مداخله در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ را داد که به ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید ختم شد، تکذیب کرد.
پوتین در مورد ادعای آمریکا در مورد دخالت در انتخابات این کشور گفت: «آیا کسی باور می‌کند که روسیه از هزاران مایل دورتر، روی نتیجه انتخابات اثر بگذارد؟ این برای شما خنده‌دار نیست؟ هدف ما مداخله نیست. از مداخله چه چیزی عایدمان می‌شود؟ چنین هدفی وجود ندارد.»
پوتین در مصاحبه با مگان کلی، ترامپ را «یک تاجر باتجربه و عملگرا» توصیف کرد و گفت: «او درک می‌کند که لازمه یک روابط سازنده با یک فرد این است که با شرکای کنونی یا بالقوه خود با احترام رفتار کنید. ورود به اتهام‌زنی و توهین متقابل راه به جایی نمی‌برد و رئیس‌جمهوری ترامپ هم این را می‌داند.» رهبر کرملین همچنین درباره آینده روابط روسیه- آمریکا، کشورش را قربانی توصیف کرد و افزود: «این ما نبودیم که برچسب دشمن به شما زدیم. شما تصمیمی گرفتید در سطح پارلمانی، در سطح کنگره‌ای و بعد روس‌ها را وارد لیست دشمنانتان کردید؛ چرا این کار را کردید؟ آیا ما بودیم که تحریم‌هایی را به ایالات متحده تحمیل کردیم؟ آمریکا ما را تحریم کرد.»
رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت كه آمریکا دست به «کارهای کثیف» می‌زند و دیگران را در این‌باره سرزنش می‌کند.
پوتین افزود: «من دست به هیچ کار کثیفی نزده‌ام. هر آنچه انجام داده‌ام، روشن است و این کار کثیف نزد شماست. ما این کارها را نمی‌کنیم.»

نظر شما