شناسهٔ خبر: 24429836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تحویل جعبه سیاه به سازمان هواپیمایی+عکس

به دنبال کشف جعبه سیاه هواپیمای مسافربری «آسمان »، امیدها برای کشف اسرار این سقوط دلخراش ورفع ابهام‌های موجود در این ماجرا افزایش یافت. درهمین حال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تأیید خبر تحویل جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به دادستان دنا از تحویل آن به شعبه بویژه بازپرسی خبر داد. رئیس کل دادگستری اصفهان نیز از تحویل جعبه سیاه به نماینده سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / مهرداد کرمی گفت: جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تحویل دادستان شهرستان دنا شده و در نهایت عصر یکشنبه به شعبه ویژه بازپرسی در یاسوج تحویل داده شد.

پس از آن نیز، جعبه سیاه به‌مقام‌های مسئول تحویل داده می‌شود تا مراحل فنی کار طی شده و گزارش و نتیجه نهایی تهیه شود.
انتقال بقایای سایراجساد قربانیان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز گفت: در پانزدهمین روز عملیات جست وجو و انتقال بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج، 5 تیم امداد و نجات هلال احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

---

سید امرالله جهان بین اظهار داشت: پنج تیم سه نفره روز یکشنبه عملیات جست وجو و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی را در دستور کار داشتند.
البته شنبه شب نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات دنا مستقر بودند تا بتوانند در پانزدهمین روز جست‌و‌جو کار خود را به‌سرعت پیش ببرند. تیم‌های اعزامی ترکیبی از نیروهای هلال احمر، کوهنوردان حرفه‌ای محلی و کشوری، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.
وی عنوان کرد: همچنین بامداد یکشنبه هم سومین گروه از کوهنوردان و یخ نوردان هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری به سی‌سخت اعزام شدند.
این درحالی است که ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.طی روزهای گذشته نیز در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
تحویل جعبه سیاه به نماینده سازمان هواپیمایی کشور
رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم دیروز ضمن اشاره به‌شناسایی و کشف جعبه سیاه هواپیما گفت: جعبه سیاه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج با حضور نماینده دستگاه قضایی استان به نماینده سازمان هواپیمایی کشوری تحویل داده شد. احمد خسروی وفا در رابطه با تعیین هویت جانباختگان نیز افزود: هویت ۱۳ نفر از جانباختگان مشخص شده و در یکی دو روز آینده هویت 15 نفر دیگرهم مشخص می‌شود.

---

انتقال بخش دیگری از اجساد قربانیان
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با تلاش تیم‌های امدادی و عملیاتی، تعداد قابل توجهی از اعضا و پیکرهای جان باختگان سانحه با کوله پشتی به پایین منتقل و تحویل سازمان پزشکی قانونی شد.
جهانبین گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طی چند روز گذشته، خوشبختانه نیروهای امداد و نجات با تلاش زیاد توانسته‌اند تعداد قابل توجهی از اعضا و پیکرهای جان باختگان این سانحه را از زیر برف بیرون بیاورند و با کوله پشتی به پایین منتقل و تحویل سازمان پزشکی قانونی بدهند.
شنبه شب نیز 5 تیم از نیروهای امداد و نجات در منطقه سانحه دیده مستقر بودند تا صبح یکشنبه بدون فوت وقت عملیات جست‌و‌جو و کشف بقیه پیکرها را بسرعت پیگیری نمایند و هرچه زودتر بازماندگان این سانحه را از دلواپسی و چشم انتظاری بیرون آورند.

---

نمونه‌برداری از51 بافت انسانی
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد نیزگفت: نمونه‌برداری و کدگذاری از 51 بافت انسانی یافت شده از سانحه هواپیمای‌ای تی ار 72 در یاسوج انجام شده است.
کامروز امینی اظهار داشت: نمونه‌های انجام شده برای احراز هویت به آزمایشگاه ژنتیک استان فارس ارسال شده است.ضمن اینکه ظرف روزهای آینده و با اعلام نتیجه آزمایش‌ها و نمونه برداری‌ها در آزمایشگاه ژنتیک استان فارس این موضوع مشخص می‌شود.
امینی ابراز داشت: 30 مورد از 51 بافت انسانی یافت شده مربوط به‌روز گذشته بوده که در قالب سه محموله به پزشکی قانونی استان تحویل داده شد.البته بقایای کشف شده و محموله کشف شده اخیر به نسبت محموله‌های یافت شده در روزهای گذشته سالم‌تر و تا حدودی کامل‌تر بوده است.آزمایش‌های ژنتیکی از اعضای خانواده‌های افراد جانباخته نیزطی روزهای گذشته و از زمان بروز این سانحه انجام شده است.

---

پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع‌ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.

نظر شما